Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Spordan sonra muz yiyin!

Spordan sonra muz yiyin!

Kışın lezzetli meyvelerinden muz, krampları azaltır, tok tutar, kan basıncını arttırır ve enerji verir. Tropikal bir meyve olan muzun faydaları saymakla bitmez...

Spordan sonra muz yiyin!
Potasyum ve elektrolit yönünden son derece zengin olan muz, spordan sonra yiyebileceğiniz en iyi besinlerden biri. Üstelik doğa tarafından özel olarak paketlendiği için rahatlıkla yanınızda taşıyabilirsiniz. Muz, potasyumdan zengin olan tüm besinler gibi kan basıncını düşürüp kalp damar sağlığını koruyor. Mide sağlığı için de son derece faydalı. İçerdiği diyet lifleri de tüm sindirim sisteminin sağlığını korumaya yardımcı oluyor. Keyif verici bir meyve olan muz strese karşı dayanıklılığı da artırıyor.

Besin tablosu
(100 gramlık orta boy bir adet muzda)
Enerji 90 kcal
Toplam karbonhidrat 23 gr %8
Diyet lifi 3 gr %11
Şeker 12 gr
Protein 1gr

Vitaminler
A vitamini 64.6 IU %1
C vitamini 8.8 mg %15
E vitamini 0.1 mg %1
K vitamini 0.5 mcg %8
Niasin 0.7 mg %3
Folik asit 20.2 mcg %5
Niasin 0.7 mg %3
Pantotenik asit 0.3 mcg %3
Kolin 9.9 mg

Mineraller
Kalsiyum 5.1 mg %1
Potasyum 362 mg %10
Fosfor 22.2 mg %2
Magnezyum 27.3 mg %7
Manganez 0.3 mg %14
Demir 0.3 mg %1
Çinko 0.2 mg %1


Formsante
4508
dahafazlası
YORUMLAR

birçok faydası olduğunu biliyordum ancak diyetisyenler kilo aldırıyor diye önermiyorlar diyet yapanların çoğu spor yapıyor o zaman ne olcak.

seval kırıştıoğlu 12.11.2010 11:48:54

Benim bacağıma sürekli kıramp giriyordu. Gittiğim spor salonundaki bir arkadaşım muz ve soda tavsiye etti. Şimdi kramplarım epeyi azaldı.

Gizem 12.11.2010 10:09:46
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.