Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sorun ne söyle, diyetini söyleyeyim

Sorun ne söyle, diyetini söyleyeyim

Beslenme planınızda yapacağınız basit, kolay ve akılcı değişikliklerle sağlığınızda önemli iyileşmeler yapabilirsiniz. Kan basıncınızı ayarlamak, kan şekerinizi dengelemek, kolesterol ve trigliserid seviyelerinizi azaltmak için ciddi avantajlar sağlayabilirsiniz.

Unutmayın! "Ne yiyorsanız osunuz" kuralı yüzyıllardır hep aynı ve hiç değişmeyecek.

Akılcı bir beslenme planı ile kilonuzu daha kolay yönetir, osteoporozdan kemik kırılganlığı artışı, menopoz yakınmalarından, yaşlılıkta karşılaşabileceğiniz pek çok sorundan korunabilirsiniz. Kolay, ucuz ve uygulanabilir besin değişimleri ile geç yaşlanan formda biri olabilirsiniz.

Yapacaklarınızı öğrenmeniz çok kolay! Bütün sorun karar vermekte. Verdiğiniz kararı sürdürmek ve çevrenizdeki sabotajcılarla bir süre direnmekte... Yapacağınız değişimlerin yaşamınıza sağladığı katkıları birkaç ay içinde alacak, yaşam kalitenizdeki düzelmeye, sağlığınızdaki iyileşmeye siz de şaşıracaksınız.

Hipertansiyona karşı

Hipertansiyon sorunu ile daha kolay başetmek istiyorsanız önce kalori tüketiminizi kontrol altına alın. Fazla kilolarınızı atın! Tuz tüketiminizi günde bir çay kaşığı 2,5 gr ile sınırlayın. Potasyumdan zengin besinlerden muz, patates, şeftali, kayısı, domates, magnezyum kaynaklarından kurubaklagiller, ceviz, fındık, posa deposu sebzelerden havuç, yeşil yapraklı sebzeler daha çok faydalanın.

Kalp ve damar için

Kalp ve damar hastalığından, damar sertliği ile ilişkili sağlık sorunlarından uzak yaşamak istiyorsanız omega-3 yağ asitlerini artırın: Daha çok balık haftada 2-3 kez, 100-150 gr, keten tohumu günde 1-2 tatlı kaşığı, ceviz günde 1-2 adet kullanın. Kolesterol deposu besinlerden sakatat grubu, şarküteri grubu, yumurta sarısı, doymuş yağlardan tereyağı, iç yağı, kuyruk yağı, kanatlı hayvanların derisi, yağlı kırmızı etler uzak bir beslenme planı yapın. Kalori ve alkol tüketiminizi sınırlayarak trigliserid düzeyinizi azaltın. Antioksidan etkili doğal ateroskleroz savaşçılarından Likopen deposu domates, karpuz, Resveratrol deposu üzüm suyu, şarap, Quercetin deposu elma, Proantosiyanidin deposu üzüm çekirdeği daha sık faydalanın.

Gözleriniz yaşlanmasın

Yaşlılıkla ilişkili göz sorunlarından katarakt ve makula dejenerasyonun yavaşlatılmasında E vitamini zengini besinlerin yağlı tohumlar, tahıllar, Lutein deposu, Zeozantin kaynağı ürünlerin, beta karoten yüklü havucun, kayısının, C vitamini deposu sebze ve meyvelerin yararından istifade edin.

1382
dahafazlası
YORUMLAR

ya benim boyum 165 kilom 60 50 kiloya sağlıklı bir şekilde nasıl inebilirim??????lütfen yardım

helin2361 15.07.2009 17:59:00

Yediğimiz aslında kişiliğimiz ise kendimi şu bilgiler ışığında taktir ediyorum,Farkına varmış oldum,Sağlıkla ilgili bilgilere birde Troitle ilgili bilgi olsaydı,Başıma gelmemesi için,Bir tedbiri varmı,Ne yaparsam kendimi bu başa çıkılmaz gibi görünen hastalıktan korunurum,Başına gelenlerden biliyorum hiç zayıflıyamıyorlar,Aç yaşasalar sipor yasalar bile nafile,Troit`i olanlara acil şifalar.bir açıklık getirirseniz sevinirim, Şimdiden teşekkür ederim,

Gulcan Han 08.07.2009 15:41:01

ben çok dengesiz besleniyorum ve bu sebeple çok fazla kilo aldım en kısa zamanda vermek istiyorum eski giysilerimi çok özledim ve kendimi sağlıklı hissettiğim günleri

arex1980 08.07.2009 12:40:24

gerçekten ne yediklerimiz aslında kişiliğimizin ve bedenimizin yansıması gibidir..ne kadar sağlıklı beslenirsek o kadar mutlu ve sağlıklı bireyler oluruz.

marquise_ 06.07.2009 12:19:07
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.