Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Soğuk günlerin dostları: Turunçgiller

Soğuk günlerin dostları: Turunçgiller

Portakal, limon, mandalina ve greyfurt. Soğuk günlerde sağlığımızın can simitleri olan bu meyveler, güneş tonlarını yansıtan renkleriyle sofralarımızı ısıtıyorlar. Onlar sadece meyve değil, aynı zamanda tatlıdan çorbaya pek çok yemeğe eşlik eden lezzetçiler.

Portakal

Soğuk günlerde sofralarımızın sıcak renkli dostu portakal, zengin C vitamini kaynağı olduğu için hergün tüketilmesinde yarar var. Çünkü vücudumuz bu vitamini depolayamadığından her gün belirli bir miktar almak gerekiyor.
Portakal, kolesterol, mide ve yemek borusundaki kanser riskini düşürüyor. B vitamini damarları güçlendirerek damar sertliği ve kireçlenmeyi önlüyor. Varislerin iyileşmesini sağlıyor. B vitamini ise sinir sistemini düzenliyor. Portakalın faydaları elbetteki bunlarla sınırlı değil.

Doğal oda parfümü

* Mutfak ya da dolaplarınızın güzel kokmasını istiyorsanız, 15-20 diş karanfili 1 portakalın üzerine aralıklarla batırın. Dolabın içine yerleştirin ya da kurdela ile bağlayıp yüksek bir yere asın.
* Mutfaktaki kötü kokuları gidermek için bir parça portakal kabuğunu ocağın üzerinde yakmanız yeterli.
* Portakal kabuklarını kurutup küçük kutuların içine koyarak çamaşır dolaplarına yerleştirin. Hem güzel bir koku yayar hem de olası haşerelerin giysilere zarar vermesini engeller.

Doğal parlatıcı

* Çanya ayakkabı ve deri eşyalarınızı portakal kabuğu ile ovup kuru bir bezle silerseniz ilk günkü kadar parladığını farkedeceksiniz.

Mutfakta kullanımı

* Portakalın meyvesi, suyu ve kabuğunu her türlü tatlılarda, et, çorba, pilav, makarna ve sebze yemeklerinde kullanabilirsiniz.
* Portakalın kabuğunu kurutup robotta ezin, pasta ve sütlü tatlılarda kullanın.
* Portakal kabuğunu sütlü tatlılarda kase olarak kullanabilirsiniz. Bunun için portakalın sap kısmını kapak şekilinde kesip içini alın ve hazırladığınız tatlıyı boş portakal kabuklarının içine paylaştırın.
* Portakal kabuğu reçeli karaciğer, mide ve bağırsakları çalıştırıp gazı önlüyor. Bağırsak sistemini düzenleyerek vücudun zehirlenmesini engelliyor.

Mandalina

Mandalina da zengin bir C vitamini deposu. Özellikle brom sinirleri yatıştırdığı için akşam yemeğinden sonra yenildiğinde uyku veriyor. Kabuğunda bol miktarda P vitamini sayesinde, damar setliği ve felç geçirenler için çok yararlı bir meyve.

Mutfakta kullanımı

* Mandalinanın kabuğu, meyvesi ve suyunu çeşitli tatlılarda ve yemeklerde kullanabilirsiniz.
* Mandalina kabuğunda bulunan kokulu bir yağ, özellikle likör ve pastane ürünleri yapımında kullanılıyor.
* Mandalinayı kuru ve serin bir ortamda bekletin. C vitamini kaybına uğramasını önlemek için buzdolabında saklanmasında fayda var. Ancak, mandalinaların çürümemesi için hergün çevirerek yerlerini değiştirmek gerekiyor.


1291
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.