Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sofraların vazgeçilmezleri

Sofraların vazgeçilmezleri

Sağlıklı beslenmek için her şeyden vazgeçmek gerekmiyor.

Günümüzün stresli yaşam temposunda kalp krizi geçirme yaşı ne yazık ki her geçen gün biraz daha düşüyor. O yüzden de kalbimizi korumak için düzenli spor yapmamız ve sağlıklı beslenmemiz çok önemli. Fakat nedense çoğumuz sağlıklı beslenme deyince rejimden bahsedildiğini düşünüyor, et, süt ve diğer temel gıdalardan tamamen uzak duruyor, kendimizi diyet ürünlere veriyor ya da aç geziyoruz. Oysa diyet yapıyor olsak bile diyetimize mutlaka eklememiz gereken bazı besinler var. Onlar kalp sağlığımızın koruyucuları, yani sofradaki koruyucu meleklerimiz...

•Yağsız yoğurt: Magnezyum, potasyum ve kalsiyum yönünden oldukça zengin bir besindir. Bu mineraller, kalp krizi riskinde en önemli faktörlerden biri olan kan basıncının düşmesini sağlar. Ayrıca yağsız ürünlerde damar tıkanıklığına neden olan doymuş yağ oranı sıfırdır.

Ekstra: Tatlı isteğinizi meyveli yoğurtla yatıştırmak yerine şeker içermeyen yağsız yoğurt alın ve onu bal ya da meyveyle karıştırın. Böylece hem en sağlıklısını yemiş, hem de tatlı krizinden kurtulmuş olursunuz.

• Yabanmersini: Antioksidan oranı, diğer meyvelere göre oldukça yüksektir. İçerdiği resveratrol maddesi, kalp hastalıklarına neden olan serbest köklerle mücadele eder ve damarların tıkanmasını önler.

Ekstra: "Yabanmersini bulmak zor" diyorsanız kırmızı üzüm ve eriği de deneyebilirsiniz. Onlar da sağlam birer resveratrol kaynağıdır.

• Tahıl ve hububatlar: Yüksek oranda posa, yani çözünebilir lif içeren tahıllar, kolesterolünüzün yükselmesine engel olur. Bu lif, bağırsaklardaki kolesterol belirtilerini temizler ve vücuttan atar. Dolayısıyla çiğ veya pişirilerek yenen yulaf, kolesterol seviyesini düşürür. Tabii hububatları da unutmamak gerek. Nohut, mercimek, bulgur ve pirinci gönül rahatlığıyla sofranızın baş tacı edebilirsiniz.

Ekstra: Tahıllarla beslenirken bir yandan lezzetten vazgeçmemek istiyorsanız, sabahları normal ekmek yerine beyaz peynirle çok iyi giden kızarmış yulaf ya da çavdar ekmeğini tercih edin. Ayrıca son günlerde çok moda olan soya sütü ve soya etinin de kolesterolü yüzde 4-8 oranında düşürdüğünü ve çok faydalı olduğunu unutmayın.

• Ceviz: Ceviz yağı, doymamış yağ asitlerinden (şu meşhur omega-3) oluşur ve bu nedenle ceviz, kolesterol ve damar sertleşmesini önler. Dolayısıyla kalp sağlığının korunmasındaki rolü oldukça büyüktür.

Ekstra: Cevizi tek başına yemekten hoşlanmıyorsanız, salatanıza katabilir, şarabın yanına hazırladığınız peynir tabağını cevizle zenginleştirebilirsiniz. Eğer tatlıya bayılan bir insansanız, çikolata ve pasta yerine ceviz-kuru incir ve ceviz-kuru kayısı ikilisini deneyin.

• Fasulye: Fasulyenin her türünün içinde bol miktarda folate maddesi bulunur. Bu madde de kalp krizi riskini yüzde 70 oranında azaltır. Kuru fasulye kıyma kadar besleyici, protein ve anorganik tuzlar bakımından son derece zengindir.

Ekstra: Türk usulü fasulye yemeklerinden hoşlanmıyorsanız, Meksika mutfağına yönelebilir ya da fasulye çorbası, fasulyeli börek gibi ilginç yemekler deneyebilirsiniz.

Hürriyet
541
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.