Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Size göre olabilir.

Size göre olabilir.

Araştırmalar kalp hastalıkları, hipertansiyon, diyabet ve bazı kanser türlerinin 'iyi beslenen' vejetaryenlerde daha az görüldüğünü gösteriyor.

Çoğu insan için bir beslenme, hatta yaşam tarzı olan vejetaryenlik daha geniş olarak ele alındığında et, kümes hayvanları ve balık ürünlerini tüketmeden onların yerine tahıl, kurubaklagil, yağlı tohum ve sebze-meyvelerin tüketildiği bir beslenme tarzıdır. Vejetaryen beslenme de kendi içinde şu bölümlere ayrılır:

• Lakto-ovo-vejetaryenler

Yumurta ve süt ürünlerini tüketirlerken diğer et, tavuk vb. hayvansal gıdaları diyetlerinden çıkarırlar.

• Lakto-vejetaryenler

Et, kümes hayvanları, balık ve yumurtayı tüketmezken sütü ve diğer süt ürünlerini tüketmektedirler.

• Katı vejetaryen veya veganlar

Et, kümes hayvanları, balık, yumurta, süt, peynir ve diğer süt ürünleri dahil hayvansal ürünlerin hiçbirini yemezler. Veganlar ayrıca besinlerin hazırlanmasında içine eklenen hayvansal kaynaklı (tereyağ vb.) hiçbir şeyi de tüketmezler.

•Semi vejetaryenler

Sadece et, kümes hayvanları veya balığı ara sıra tüketirler.

Vejetaryenlik sağlıklı 'ama'...

Araştırmalar vejetaryen beslenme ile sağlık arasında olumlu bir ilişki olduğunu gösteriyor. Özellikle kalp damar hastalıkları, hipertansiyon, diyabet, şişmanlık, böbrek taşı, safra kesesi hastalıkları ve bazı kanser türleri vejetaryenlerde daha az görülmektedir.

Fakat vejetaryen olmak sağlıklı bir yaşam sürüldüğü anlamına gelmez. Doğru planlanmamış bir beslenme programı sağlığınızı riske de atabilir. Çeşitli besin yetersizliklerine neden olabilir.

1664
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.