Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

"Siz hâlâ diyet mi yapıyorsunuz?"

"Siz hâlâ diyet mi yapıyorsunuz?"

Danimarka'dan Türkiye'ye ilk geldiğinde "Sivaslı Cindy" lakabıyla bir anda ünlenen manken Tülin Şahin 48 kilodan 75 kiloya çıkmış, 42 beden olduğu için podyumlardan uzaklaşma tehlikesiyle karşı karşıya kalmıştı.

"Siz hâlâ diyet mi yapıyorsunuz?"
Zayıflamak için diyetten diyete koşmayın, sabredin kilolarla inatlaşın!

27 kilo vererek tekrar nasıl 48 kiloya indiğini, bu süre içinde hayatındaki değişiklikleri, "Siz hâlâ diyet mi yapıyorsunuz?" adlı kitabında anlatan Tülin Şahin "Kadınlar diyetten diyete atlamasın, sağlıklı beslensinler, pozitif düşünsünler. Kilo vereceklerine inanıp inat etsinler. Her şeyden yesinler ama az ve 3 ara öğünü atlamadan" diyor.

Daha önce de bir diyet kitabı yazmıştınız, bu kitabın ondan farkı ne?

Teması belli bir yaşam felsefesi. Adı da bu yüzden "Siz hâlâ diyet mi yapıyorsunuz?" Bu sadece bir diyet kitabı değil, sağlıklı yaşam kitabı. Kitaptaki amacım, okurlarımın hayatlarını sürekli çeşitli diyetler arasında geçirmelerindense, sağlıklı bir yaşam felsefesini benimsemeleri.

Diyet uzmanları sağlıklı beslenen ve buna önem veren kişilerin bu konularla ilgili kitap yazmasına tepki gösterir... Mesela Ebru Şallı pilates yüzünden çok eleştirildi. Siz de bu ya da bir önceki kitap için tepki aldınız mı, eleştiriler nasıl oldu?

Hayır, herhangi bir tepki almadım. Zaten kitap kişisel tecrübelerimden, yaşadıklarımdan oluşuyor. Birinci kitabım "Kral, prens ve fakir"i yazarken bir diyetisyenden görüş almıştım.

Kilonuz bu kadar artana kadar neden önlem almadınız? 20'nci kiloda neden zayıflamaya çalışmadınız?

Her şey o kadar hızlı oldu ki, kontrol edebilme şansı bulamadım. Adaptasyon sorunu yaşadım.

1999 yılında tartıya çıkıp da 75 kilo olduğunuzu gördüğünüzde gerçekten ne hissettiniz?
Hep pozitif düşündüm. Kilo vermeyi de bu sayede başardım. Zaten kitabımı okuyanlar ya da okuyacaklar bunun detaylarını görmüşlerdir ya da göreceklerdir. Diyette en önemli şeyin pozitif düşünce şekli olduğunu anlatıyorum kitabımda.

Kitapta podyum arkasındaki sağlıksız beslenme koşullarından söz ediyor, bu yüzden kilo aldığınızı anlatıyorsunuz... Yağlı poğaçalar, yemekler... Neden böyle bir sistem var sizce?

Bunlar 10 yıl önceydi. Yeme içme alışkanlıkları artık daha sağlıklı hale geldi. Podyum şartlarıyla Türkiye'deki genel yeme içme alışkanlıkları aynı.

En iyisi Türk mutfağı, her yemekte bol bol yoğurt yerim

Her gün hiç aksatmadan yediğiniz yiyecekler neler?


Her gün yediklerim değişebiliyor doğal olarak ama herhalde hiç aksatmadığım, kahvaltıda yediğim ekmeklerdir. Yemeğimin yanında mümkünse bol bol yoğurt tüketmeye özen gösteririm.

Hiç yemediğiniz ve önermediğiniz yiyecekler hangileri?

Dört beyaz yani beyaz ekmek, şeker, tereyağı ve tuz en büyük düşmanımız. Çay ve kahveye şeker koymayın. İçeceğinizle birlikte kurabiye ya da bisküvi yemek isteyebilirsiniz. Ama bunların ikisinden birini tercih etmelisiniz. Eğer çayınıza illa ki şeker koyacaksanız o zaman bisküvilerden, kurabiyelerden vazgeçin. Çaya ikiden fazla şeker atanlara inanamıyorum.

Türk mutfağını öneriyorsunuz... Neden?

Evet, çünkü Türk mutfağının gerçekten sağlıklı olduğuna inanıyorum. Akdeniz ülkesi olduğumuz için her dönem istediğimiz meyve ve sebzeyi bulabiliyoruz. Bu da doğal olarak mutfağımıza yansıyor.

Bisiklete binmeyi neden vazgeçilmez görüyorsunuz?

Bisikletin sadece vücuda değil ruha da faydası var. Birincisi kondisyonumuz için çok iyi. İkincisi kalça, popo, bacaklar için birebir. Artı çok keyifli. Sahilde bisiklete binmek benim için en büyük lüks. Hem spor yapmış hem de tüm iş stresimi atmış oluyorum. Anadolu yakasında oturuyorum ve buradaki uzun bisiklet parkurunda her gün bisiklete biniyorum.

Kilo verene kadar da her istediğinizi yediniz mi, yenilebilir mi?

27 kilo verdiğim dönemde de kesinlikle şunu yemedim diyebileceğim bir şey yok. Belirli düzen ve saatte miktarları çok olmamak kaydı ile her şeyi yedim. Sabahtan akşama doğru hafifleyen bir tempo ile olmak kaydı ile. Ancak şunu da belirtmekte fayda var, tam yağlı peynirler, beyaz un, kızartmalar, çok ağır tatlılar gibi yiyeceklerden uzak durduğumu söylemeliyim.

Her şeye rağmen kiloluysanız tabak haritası yapın

Çok sıkı diyet yaptıkları halde kilo veremeyenler var...


Bunun nedeni genellikle yiyecekleri doğru kombinleyemek. Tabağın bir koreografisi/haritası olması gerekiyor. Uzmanların önerisine göre bir yemek tabağının yarısında salata veya sebze, çeyreği ise karbonhidrat veya bir deste kağıt büyüklüğünde proteinden oluşmalı. Ama ben bunu tam uygulayamıyorum. Tabağın yarısını sebze veya salata yarısını balık ya da tavuk olarak hazırlıyorum diğer örneğini de diğer öğünde yiyorum.

Diyete ilk başladığınızda 2 ayda 10 kilo vermişsiniz... Nasıl oldu bu?

Diyete başladığım ilk zamanlarda evden çıkmadan önce sıkı bir kahvaltı yapıyor öğlenleri kepekli sandviç yiyordum. Akşamları ise zeytinyağlı... Bu süre içinde gideceğim semte bir kilometre kala iniyordum arabadan, yürüyordum. Böyle basit bir programla iki ay içinde baktım ki 10 kilo vermiştim. Sonraki ayda 5 kilo daha verdim. Üç ayda tam 15 kilo gitmişti. Geriye kalan kilolarımı da 1 yıl içinde yavaş yavaş verdim.

3 ana 3 ara öğünü atlamayın, 5 meyve yiyin >>>

7773
dahafazlası
YORUMLAR

hakikaten bravo yani bendede aynı sorun var bende uygulamayı düsünüyom valla

bir dost 02.07.2009 16:38:04

Kendisini cok begeniyorum ve tebrik ediyorum.

Bashka 20.06.2009 17:50:54
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.