Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Şişmanlığa savaş açalım!

Şişmanlığa savaş açalım!

Yüzyılın hastalığı olan 'obezite'ye yakalanmamak veya ondan kurtulmak için günümüzde kabul edilen iki önemli unsur vardır; birisi diyet, diğeri de egzersiz. İkisi sayesinde alınan enerji ile harcanan enerji kontrol altına alınarak, kişinin zayıflaması veya kilo almaması sağlanmaya çalışılır.

Sağlıklı bir şekilde kilo vermek için ilk yapmamız gereken "Diyete girmek'', "Diyete başlamak'', "Diyette olmak'' gibi kavramları daha baştan reddetmek. Bu kavramlarla zihnimizde bir "diyet öncesi'' bir de "diyet sonrası'' dönemin olduğunu kabullenmiş oluyoruz. Yani bu kavramları kullandığınız anda, aynı zamanda bir süre sonra bu diyeti bırakacağınızı da ifade etmiş oluyoruz.

Bunun yerine uyku saatlerimiz, hafta sonu programlarımız, yıllık tatillerimiz gibi yiyeceğimiz yemek miktarını ve saatlerini de hayatımızda bir sistematiğe oturtmamız gerekiyor. Aksi takdirde girdiğimiz "diyet tünelleri''nden yorgun düşüp, eski kilomuza kısa bir sürede geri dönebiliriz.

Tarihi sırlar

• Doymadan yemekten kalkmak

Sadece bu prensibi hayat tarzımız haline getirsek kilo alma veya kilo verememe problemimiz kalmayacaktır. Sebebi ise çok basit; midemizi ne kadar çok doldurursak o kadar çok genişler ve büyür. Midenin büyümesi ve genişlemesi de her defasında daha çok gıda doldurularak gerginlik hissi ve dolayısıyla doyma hissi oluşmasına yol açar. Fakat doymadan yemekten kalkarsak, midemizde büyüme ve genişleme olmayacak ve az miktarda gıda alarak daha da erken doymaya başlayacağız.
1121
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.