Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sigarayı bırakınca kilo almamanın püf noktaları

Sigarayı bırakınca kilo almamanın püf noktaları

Sigara yasağının başladığı şu günlerde sigarayı bırakmayı düşünüyor fakat kilo almak sizin için büyük bir engel oluşturuyorsa, endişe etmeyin! Stres olmadan ve kilo almadan bunu başarmanız hiç de zor değil!

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Tüm kapalı alanlarda, kafe, bar ve restoranlarda sigara yasağının başladığı şu günler; sigara içmek türlü türlü eziyetlendirilmişken, uzun zamandır kurtulamadığınız bu alışkanlığınızdan kurtulmak için harika bir zaman!

Kendinizi zehirlemek bu kadar zorlaştırılmışken, sigarayı bırakmak aklınıza yatıyor ama önemli bir engel var: Kilo almak... Daha doğrusu, kilo alma korkusu!

Doğru bir stratejiyle kilo almadan, stres yapmadan sağlıklı ve kaliteli yaşamınıza başlayabilmek mümkün!

Uzun yaşamaktan daha çok o hayatı zinde, kaliteli, nitelikli geçirmek pek çok kişi için daha önemlidir. İşte bunun altın kurallarından biri de sigarasız bir yaşam. Bunu başarmak için bitmeyen dertlerinizi, kilo alma endişenizi ve artık bağımlı olduğunuzu bahane etmeyin. Yeter ki isteyin!

Sigarayı bıraktıktan sonra pek çok farklı sebebe bağlı olarak kilo almak sık karşılaşılan bir durumdur. Ortalama 2,5-5 kilo arası artış gösterebilen bireyler, bazı istisnai durumlarda yedi kiloya kadar alabiliyorlar. Ancak akciğer hasarının ciddiyetini, geri dönüşü olmadığını, ölümcül tehlike arz ettiğini düşünecek olursak, karşılaştırıldığında birkaç kilo almanız çok büyük bir tehlike getirmeyecektir.

SİGARAYI BIRAKINCA NEDEN KİLO ALIRIZ?

Nikotin az da olsa metabolizmanın çalışma hızını artırdığı için, sigarayı bıraktığınız takdirde daha az kalori harcar duruma gelirsiniz, öte yandan nikotinin tat duyularını köreltici etkisinden kurtulmakla yemeklerden daha çok keyif almaya, artan iştahla birlikte daha fazla yemeye başlarsınız. Artık daha iyi koku ve tat alan biri olduğunuz için sigara içerken çok cazip gelmeyen yemekler bile iştahınızı kabartabilir. Son olarak sigaranın dudak ve el oyalayıcı özelliğini de göz önünde bulundurmak gerekir.

Pek çok kişi tam elini yemeğe atacakken vazgeçip sigara içerek daha az kalori almaktadır. Oysa ki artık sigara içme lüksünüz de olmadığı için kendinizi yüksek kalorili atıştırmalıklarla başbaşa bulabilirsiniz. Başınıza gelecek tüm zorluklara hazır biri olarak, engelleri aşmak için elinizden geldiğince iradeli davranmalı, gerekirse psikolojik yardım almalı ama en önemlisi sizi oyalayacak, nikotini atmanıza ve enerji harcamanıza yardımcı olacak bir spor programına başlamalısınız. Bu sayede hem sigarayı bırakmanın üzerinizde kuracağı negatif yük azalacak hem de harcadığınız enerji artacaktır.

Bazı araştırmalar gösteriyor ki; kilo artışları sigarayı bıraktıktan sonraki ilk altı ayda gözlemleniyor ve kişiler ancak bu noktadan sonra kilo vermeye başlıyor.


Yorgun ve stresli hissetmezseniz yemeklere saldırmazsınız! >>>>>>

Düşük kalorili atıştırmalıklar >>>>>>

5156
YORUMLAR

sigarayı bıraktıktan sonra ne yesek ne içsek napsak da sıgara yı unutsak gıbı şeylerden dolayı ağzımız boş durmuyorki devamlı bırsey yemek ıçmek çabasında oluyor ınsan ama sonuçda sigarayı bırakın yeterkı 5 - 10 kılo alınsın hıç onemli değil....

nrsn_1907 30.07.2009 11:38:53

sigaradan sonra gerçekten ciddi bir iştah açılması oluyor ve kilo alınıyor..bu öneriler gerçekten çok güzel öneriler..teşekkür ederim..

marjolina 22.07.2009 12:38:47
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.