Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sıcaklarda ne yemeli?

Sıcaklarda ne yemeli?

Yaz mevsiminin gelmesi ve sıcakların artmasıyla birlikte başta çocuklar, yaşlılar ve hamileler olmak üzere herkesin kıştan farklı bir beslenme şeklini benimsemesi gerekiyor. Sebze ve meyve ağırlıklı beslenmeye önem verirken, bol su tüketmeyi de ihmal etmemelisiniz.

Hayatımızın her döneminde olduğu gibi yaz mevsiminde de dengeli bir beslenme düzenine ihtiyacımız var. Özellikle de bu dönemde ağır tatlılardan, büyük porsiyon dondurmalardan, yağlı yiyeceklerden daha fazla uzak durmamız gerekiyor. Acıbadem Kadıköy Hastanesi Diyet Uzmanı Şengül Sangu, "Yaz sıcaklarında en önemli sorun sıvı ihtiyacının artması ve bu ihtiyacın giderilmemesinden kaynaklanıyor" diyor.

Sıvı eksikliğinden en çok etkilenenlerin başında 0-1 yaş arası bebekler, çocuk, hamile ve emziren kadınlar, yaşlılar ve sporcular geliyor. Bu gruptaki insanların beslenmelerine daha fazla özen göstermelerinin gerekli olduğunu belirten Şengül Sangu, dikkat edilmesi gereken şeylerin altını çiziyor: "Öncelikle su tüketimi artırılmalı, taze sebze- meyva tüketimi artırılmalı, yağlı besinlerden özellikle de kızartma ve kavurmalar azaltılmalı."

Su yoksa ayran
Bu arada besin zehirlenmelerinin önüne geçebilme amacıyla besinlerin korunması ve saklanmasının da büyük önem taşıdığına işaret ediyor Şengül Sangu. Buna göre yiyeceklerin buzdolabının dışında bırakılmaması son derece önemli.. Sıcakta besinlerin daha kolay bozulduğundan hareketle, özellikle süt ve yoğurt gibi gıdaların günlük olarak tüketilmesi ya da buzdolabında saklanarak kısa sürede tüketilmesine de dikkat edilmeli. Sangu, terle kaybolan sıvının ve mineral eksikliğinin giderilmesi için soğuk ayran içilmesini öneriyor: "Ayran tansiyon düşüklüğünde içine tuz katılarak içildiği takdirde olumlu etki yapar, tansiyonu normal seviyeye getirir. Hem de kolalı içecekler gibi şeker ve asit içermediğinden vücudun sıvı dengesinin ayarlanmasını sağlar."

Yaz mevsiminde bebeklerin beslenmesine daha fazla özen gösterilmesinin altını çizen Şengül Sangu, yapılması gerekenleri şöyle özetliyor: "0-1 yaş arası bebeklerin ilk 6 aylarında düzenli anne sütü almaları gerekli enerji ve sıvı ihtiyacını karşılayacaktır. Bu dönem sadece anne sütü bebeğin tüm ihtiyacını karşılamak için yeterlidir. 6 aydan sonra ise anne sütü ile birlikte çocuk doktorunuzun ve beslenme uzmanınızın önerileri ile ek besinlere geçilmesi doğru olacaktır."

Hamileler
Diyet Uzmanı Şengül Songu, yaz mevsiminde hamilelerin de beslenmesine dikkat etmeleri gerektiğini belirtiyor. Vücut ağırlığının arttığı, hormonal dengenin değiştiği hamileler normal insanlara göre sıcaklardan daha fazla etkilenirken, sağlıklarını korumaları birinci derecede önem taşıyor. Hamilelik döneminde belirli miktarlarda kilo artışı anne ve bebek sağlığı açısından önemlidir. Bazı hamilelerde hem kendi hem de bebeğin sağlığını riske atacak şekilde kilo artışı görülmektedir. Hamilelik döneminde ne kadar kilo alınırsa alınsın zayıflama diyeti kesinlikle düşünülmemelidir. Bu nedenle de hamilelerin diyet yapmak yerine aldıkları gıdaların miktarına dikkat etmeleri gerekiyor.
2387
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.