Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Şeker ve tatlı alışkanlığınızı test edin!

Şeker ve tatlı alışkanlığınızı test edin!

Enerji seviyemizi yükseltmek için karbonhidratlara ihtiyacımız var. Ancak 'basit karbonhidrat' olarak adlandırılan şeker ve tatlıları ayrı olarak değerlendirmemizde fayda var.

Şeker ve tatlı alışkanlığınızı test edin!
Karbonhidratlar günlük diyetimizin büyük kısmını oluşturur. Çünkü vücudumuz için gerekli ve önemli bir enerji kaynağıdırlar. Ancak 'basit karbonhidrat' dediğimiz şeker ve ürünlerini aşırı tüketmek dengeli beslenme açısından çok doğru bir davranış değil. Örneğin aç kamına içtiğiniz şekerli bir içecek önce
kan şekerinizi yükseltir, kendinizi iyi hissedersiniz ancak daha sonra ensülin hormonunun aşın uyarılması ve kan şekerinde dengesizlik sebebiyle daha fazla acıkmanıza ve canınızın tatlı istemesine sebep olabilir. Hangi tür tatlıları tercih ettiğinizi kontrol etmek için işte size bir şans.

Aşağıdaki sorulara her zaman, çoğunlukla, bazen ve hiçbir zaman seçeneklerinden biriyle cevap verin. Verdiğiniz her "her zaman" cevabı için 4, "çoğunlukla" cevabı için 3, "bazen" cevabı için 2 ve "hiçbir zaman" cevabını 1 puan olarak hesaplayın.

Şeker alışkanlığınızı test edin!

• Ara öğünde şekerli kurabiye yerine meyveleri tercih eder misiniz?
• Öğle veya akşam öğünlerinde şekerli içecekler yerine ayran tercih eder misiniz?

• Çay, kahve içerken şeker kullanma alışkanlığınızdan vazgeçtiniz mi?
• Kek, krep, kurabiye gibi yiyecekleri şurup yerine meyveler ile tatlandırmayı tercih eder misiniz?

• Dondurmayı karamel veya çikolata sos yerine meyve salatası ile yer misiniz?

• Ara öğünde simit veya tost ile birlikte meyve suyu veya şekerli gazozlar yerine ayran sipariş eder misiniz?

• Tatlı olarak hamurlu, şuruplu tatlılar yerine meyveli tatlıları tercih eder misiniz?

• Pasta veya kek yerken büyük bir dilim yerine en ince dilimi seçer misiniz?
• Ara öğünlerde sadece 5,6 tane kurabiye veya şekerli bisküvi yerine süt ile birlikte şekersiz yağsız kraker seçer misiniz?

• Sıcak çikolata yaparken yalnızca su kullanmak yerine süt ile yapmayı tercih eder misiniz?

Değerlendirme:

Toplam puanınız;

30'un üzerindeyse:
Dengeli beslenmeye dikkat ediyorsunuz, şeker almak yerine besin değeri daha yüksek meyve ve protein içeren seçimler yapıyorsunuz; bu beslenme şeklini korumaya devam edin.

20-29 puan arası: Dengeli bir diyet uyguluyorsanız ve gereksinimiz kadar enerji tüketiyorsanız, büyük bir ihtimalle tatlı seçimleriniz doğru. Eğer kilo fazlanız varsa tatlı seçimlerinizi tekrar gözden geçirin ve azaltmaya çalışın, tercihlerinizi şekeri azaltacak yönde değiştirin.

10-19 puan arası: Beyaz şeker tüketiminiz artmış görünüyor. Günlük beslenmede sebze, meyve ve protein dengesine dikkat edin, tatlıları azaltıp meyve ve besin değeri daha iyi olan süt/yoğurt seçimlerine de yer verin, şekeri azaltın.

Dilara Koçak
604
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.