Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Salatayla ilgili 5 mit

Salatayla ilgili 5 mit

Hem form kazanmak hem de sağlıklı beslenmek için tercihinizi hep salatadan yana kullanabilirsiniz. Peki, salatayla ilgili bildiklerinizin doğru olup olmadığını kontrol etmeye hazır mısınız? İşte mitler...

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Salatayla ilgili 5 mit
Salata malzemesi seçerken...
Amerikan Diyet Demeği, sağlıklı kilo kontrolü ve zayıflama için günlük iki kase salata ve yeşil sebze tüketilmesini tavsiye ediyor. Salatanızı kendiniz yapacaksanız malzemelerin seçimi de çok önemli. Çünkü daha önce de belirttiğimiz gibi marulun yapraklarının rengi ne kadar koyu yeşilse, içerdiği besleyici özellik ve vitamin miktarı da o derece artıyor. Koyu yapraklı yeşillikler A vitamini yönünden de oldukça zengin.

• Bir antioksidan deposu olarak marul, kalp krizini önler; koyu yeşil yaprakları yoğun miktarda folik asit içerir. İçeriğindeki yeşil granüller aynı zamanda dikkate değer ölçüde C vitamini, potasyum ve lif kaynağıdır.

Acı marul, hindiba veya frenk salatası olarak bilinen marul türü de iyi birer antioksidan kaynağıdır. Hindiba bitkisinde aynı zamanda bol miktarda C vitamini bulunur. Bu bitki kanser, kalp krizi gibi sistemik hastalıkların önlenmesinde ve riskinin azaltılmasında oldukça etkili.

Kıvırcık marul olarak adlandırılan marul türünde ise o kadar zengin oranda vitamin ve mineraller bulunmaz. Bu nedenle sağlıklı ve çabuk zayıflama için geniş yapraklı marul türlerinden tüketmeye özen göstermelisiniz.

Haberin devamı için tıklayın!

Cosmopolitan
876
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.