Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sakinleşmek için bezelye

Sakinleşmek için bezelye

Badem, bezelye, kırmızı pancar, erik, soğan, elma ve armut, sinirlere bire bir

Birçok sebze, meyve, antidepresan ilaç gibi... Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel, sakinleştirici özelliği olan yiyecekleri ve içeriklerini anlattı:

Badem: Yağ, azotlu bileşikler, fosfor, A ve B vitaminleri. Kırmızı pancar: Şeker, magnezyum, fosfor, B ve C vitaminleri ile ribidiyum.

Bezelye: Demir, fosfor, C vitamini, amidon ve şeker.

Şalgam: Kalsiyum, magnezyum, A, B, C vitaminleri.

Erik: Şeker, magnezyum ve fosfor.

Kuşkonmaz: Manganez, fosfor, A ve B vitaminleri.

Soğan: A, B ve C vitaminleri ile demir, kükürt, fosfor, silis, iyot, sodyum ve potasyum.

Pırasa: İçerdiği çok miktarda alkali tuz nedeniyle kaplıca görevi yapar. Demir, magnezyum, kükürt, sodyum, potasyum, silis ve kalsiyum, B ve C vitamini.

Arpa: Fosfor, demir, kalsiyum, magnezyum, potasyum.

Mercimek: Amidon, manganez, B ve C vitaminleri.

Armut: Şeker, pektin, tanin, C, A ve B vitaminleri.

Semizotu: B ve C vitaminleri.

Elma: Sodyum, potasyum, brom, silisyum, magnezyum, klor, alüminyum, demir, kaproik asid ve A vitamini.

Ali GÜLER/ Radikal
999
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.