Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sağlıklı yemenin 7 kuralı

Sağlıklı yemenin 7 kuralı

Hangi besinleri tüketmeli, hangi gıdalardan uzak durulmalı, diyetteyken neler yememeli?

Güncellenme tarihi: 19.03.2014

Sağlıklı beslenme konusunda karışıklığa düşmemek için, uzamanlar hazır gıdaları hayatınızdan çıkarmayı ve mutlaka öğünlerinizde sebze meyve tüketimini artırmayı öneriyor.Diyet yaparken tükettiğiniz meyve suları ve hazır gıdalar da aslında dahaçok kilo alımına ve sağlıksız beslenmeye yol açıyor. İçeriğinde yüklü miktarda şeker bulunan meyve suları ve trans yağ içeren pek çok sağlıklısz atıştırmalık bunlara en büyük örnek.

Peki, daha sağlıklı yemek ve fit kalmak için neler yapmak gerekiyor? İşte, yanıtları:

*Her gün 3 ana ve 3 ara öğün mutlaka yiyin.

*Porsiyonlarınızı küçük tutun.

*Her sabah mutlaka kahvaltı yapın.*Günlük öğünlerinizde sağlıklı yağlar tüketin.

*Karnınız çok acıktığında, fındık, ceviz ve kuru meyveler gibi sağlıklı atıştırmalıklar tüketin.

*Günde 2.5 litre su için.

*Öğle aralarında dışarıdan yemek söylemek yerine, ofisinize evde hazırladığınız sağlıklı yemeklerden getirin. Kepek ekmeğine yapılmış tavuklu ve bol yeşillikli bir sandviç öğle yemeğini sağlıklı geçirmenize yardımcı olur.

Bunları yapmayın!

- Beyaz un ve şeker tüketimini hayatınızdan çıkarın.

- Koruyucu ve renklendirici içeren hazır gıdalar tüketmeyin.

- Yapay tatlandırıcıları kullanmayın.

- Trans yağlardan uzak durun.

- Kola ve hazır meyve suları gibi şeker oranı yüksek içecekler tüketmeyin. Meyve sularınızı evde kendiniz taze meyvelerden hazırlayın.

- Alkol tüketimini en aza indirin. Uzmanlar, bir bardak alkol tükettiğinizde, bir bardak yağ içmiş gibi olursunuz, diyor.

- Öğünlerinizde büyük porsiyonlardan kaçının.

20239
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.