Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sağlıklı olmak elinizde

Sağlıklı olmak elinizde

Sağlığınızı korumak sizin elinizde. Bunun için yediklerinize içtiklerinize olduğu kadar özel hayatınıza da dikkat etmeniz gerekiyor. Nasıl mı? Arkadaşlarınızla buluşun, eşinizi öpün, masaj yaptırın, cinsel hayatınıza özen gösterin, güneşlenin...

Hayatta bir kez

Evlenin ve çocuk yapın. Uzmanlar, hiç evlenmeyenlerin felç geçirme riskinin evlilere göre yüzde 46 daha fazla olduğunu söylüyor.

Her yıl

Yılda bir kez kan vermek, ömrü uzattığı gibi kalp krizini de önlüyor. Araştırmalar, yılda bir kez kan verenlerin kalp krizi veya felç geçirme riskinin kan vermeyenlere göre yüzde 50 daha az olduğunu gösteriyor.

Düzenli bir şekilde doktoronuzu ziyaret ederek hastalıklara karşı önlem alabilir, eğer bir problem varsa erken teşhisle hayatınızı kurtarabilirsiniz.

Her ay

Masaj yaptırın. Vücudunuzun masaj sırasında salgıladığı, mutluluk hissi veren endorfin hormonu kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacak.

Benlerinizi kontrol edin. Vücudunuzdaki benlerden birinin şeklinin değişmesi, kanser belirtisi olabilir. Kanayan, kızaran ya da şekil değiştiren bir ben farkederseniz hemen doktorunuza başvurun.

Her hafta

Seks yapın. Araştırmalar, haftada bir ya da iki kez seks yapanların yüzde 30 daha fazla immunoglobulin salgıladığını ve bu sayede hastalıklara karşı daha dayanıklı olduğunu gösteriyor.

Sofranızdan balık eksik olmasın. Somon, ton balığı ve sardunyada bol miktarda bulunan omega 3 doymuş asitleri, kalp hastalıkları, felç, alerji, astım ve depresyonla savaşta yardımcı oluyor.

Her gün

Bir kadeh şarap ya da bir bardak bira için. Günde bir kadeh şarap, kolesterolü düşürüyor, kanser, Alzheimer ve kalp hastalıklarına karşı koruma sağlıyor. Bira ise kalp krizi riskini azaltıyor.

Eşinizi öpün. Araştırmalar, eşlerinden hoşcakal öpücüğü alanların daha az kaza yaptığını ve beş yıl daha uzun yaşadığını gösteriyor.

20 dakika güneşe çıkın. Günde 20 dakika güneşte kalmak, vücudun D vitamini üretimini artırıyor. D vitamini, kemiklerin güçlenmesini sağlıyor ve doku sertleşmesini engelliyor.

Günde 5 porsiyon meyve ve sebze kalp hastalıklarıyla kanser riskini düşürüyor.

Yeşil çay için. Yeşil çay, bağışıklık sistemini kanser, kalp hastalıkları, yüksek kolestrol ve alerjiye karşı koruyor. Günde üç fincan yeşil çay içenler 80 kalori daha fazla yakıyor. Böylece kişi yılda fazladan 3 kilo daha verebiliyor.

Yürüyüş yapın. Günde 20 dakika yürümek (2 bin adım) yaşlanmayı geciktiriyor ve kalbin sağlıklı kalmasına yardımcı oluyor.

Bol su için. Çok su içmek, organların iyi çalışmasını ve cildin daha sağlıklı olmasını sağlıyor.

Her fırsatta gülün. Gülmek, kandaki akyuvar sayısını artırıyor. Akyuvarlar mikroplarla savaştığı için hastalıklara karşı direnciniz de artmış oluyor.
661
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.