Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Sağlıklı bir Ramazan ayı için...

Sağlıklı bir Ramazan ayı için...

Ramazan ayını gelmek üzere, sorunsuz bir şekilde oruç tutmak için bu önerilere kulak verin...

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
* Mutlaka sahura kalkın.

* Sahurda yağlı börekler, aşırı tuzlu ve kızartma tarzı besinler tercih etmeyin.

* Sahurda uzun süre tok kalmayı sağlayan, kan şekerini daha yavaş değiştiren besinleri tercih edin.

* Sahura meyve ekleyin.

* Börek yerseniz sebzeli börek tercih edin.

* Gün boyu oluşan açlık hissiyle hem fazla hem de hızlı yemek yenir. Bu da mideyi yorar; gaz, şişkinlik, hazımsızlık gibi rahatsızlıklar ortaya çıkar. Bu nedenle yemeklerinizi yavaş yiyip, mümkünse öğünü iftarla yatma saati arasına bölün.

* Orucu zeytin, hurma ve su gibi hafif besinlerle açın ve ılık bir çorbayla öğüne başlayın.

* Kepek ekmeği, sebze, meyve ve salata gibi posalı besinlerin tüketimine ağırlık verin.

* Kızartmalardan uzak durun.

* İftardan sonra mutlaka hafif egzersizler veya yürüyüş yapın.

* İftarla sahur arasına bir ara öğün koyup, bu arada bol bol su için.

* Uzun süre aç kalındığı için düşen kan şekerini; bir tatlı kaşığı bal ya da reçelle veya bir bardak komposto ile dengelemek mümkün.

* Kilo almamak için mutlaka diyetisyeninize size uygun bir liste hazırlatın.

* Çok iyi çiğneyin. Doyduğunuzu anlamanız için bu önemlidir.

1504
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.