Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Ruh halinize göre spor

Ruh halinize göre spor

Spor yapmak elbette ki yararlı, ama acaba ruhumuza da iyi geliyor mu? Ruh halinize, karakterinize ve yaşam tarzınıza en uygun egzersiz türünü seçmeniz, sizi daha mutlu ve enerjik yapabilir.

Güncellenme tarihi: 28.04.2014
Ruh halini düzeltmek için egzersiz yapmak gerektiği zaten bilinen bir şey. Zinde bir vücut, ruh sağlığını korumaya yardımcı olur, değil mi? Aslında tam olarak değil. Her çeşit egzersiz vücudumuza fiziksel olarak yararlı olsa da, yanlış bir tür seçmek, hatta doğru egzersizi yanlış zamanda yapmak bile ruh sağlığımıza zarar verebilir.

Egzersiz rutininizden tam olarak fayda sağlamak istiyorsanız, egzersizi sadece fiziksel bir aktivite olarak algılamaktan vazgeçin. Çünkü hem vücudunuza, hem de ruhunuza uygun olan seçeneği bulmak, sizi sakinleştirir, enerji verir, rahatlatır ve konsantrasyonunuzu artırır. Fiziksel aktivite çok iyi bir stres savar olabilir, ama yüksek tansiyonun hakim olduğu bir iş yerinden çıkıp, daha yüksek tansiyonlu ve rekabetin ön planda olduğu bir spor salonuna giderseniz, sadece kaslarınızı çalıştırdığınızı zannetseniz bile, aslında beyninizi de yormuş olursunuz, işte fit bir vücut ve sağlıklı bir ruha sahip olabilmek için bilmeniz gerekenler.

BEYNİNİZİ YAVAŞLATMAK İÇİN

Egzersizler: Tai chi, pilates, yoga, tırmanma, jogging, bisiklet, yüzme.

Ayaklarınızın yere sağlam basmasını sağlayacak bir şey yapın. Tam konsantrasyon gerektiren her spor dalı uygun bir seçim olacaktır. Dağcılık veya yoga gibi detay ve denge gerektiren ya da tai chi gibi ritüeller içeren bir spor seçin. Böylece, 20 dakikalık bir egzersiz bile sizi sakinleştirip, beyninizin yavaşlamasını sağlar.

Ya da ritmik bir şey yapın. Bu sayede vücudunuzun temposu ve solunumunuz yavaşlar, beyniniz rahatlar. Aklınız nefes alıp veriş ritminize odaklanır ve başka bir şey düşünemezsiniz. Pilates yapmayı ya da kendinizi fazla yormayacak kadar bisiklete binmeyi veya kürek çekmeyi deneyin. Sürekli tekrar eden hareketler, yaratıcı düşüncelere yönelmeniz ve kendinizi dinlemeniz için idealdir. Yüzme bu etkiyi daha da artırır, çünkü bir yandan suyun üzerinde kalıp, bir yandan da kulaçlarla nefesi senkronize etmek, aklınızı tamamen bu spora vermenizi sağlar.

Çok fazla kas gücü kullanmaktan kaçının. Daha hızlı bir şey istiyorsanız, yarım saatliğine ve fazla hızlı olmamak kaydıyla jogging yapabilir (bu esnada hala nefes nefese kalmadan yanınızdakilerle konuşabiliyor olmalısınız) ya da yüzebilirsiniz. Bu egzersizler, beyninizi yavaşlatıp, vücut enerjinizi artırır ve kanınıza mutluluk hormonlarının karışmasını sağlar.

İpucu: Beyniniz çok yoğun çalışıyorsa, akşamları enerji gerektiren egzersizlerden kaçının çünkü uykunuzu kaçırırlar.
1768
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.