Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Restoranda sağlıklı beslenmenin 10 kolay yolu

Restoranda sağlıklı beslenmenin 10 kolay yolu

İyi beslenme konusunda ısrarcı davrananların dışarıda yemek yerken de bu sorunlardan uzak, sağlıklı bir besin seçimi yapmaları mümkün.

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, restoranda sağlıklı beslenmenin yollarını anlatıyor:

İyi beslenme konusunda ısrarcı davrananların dışarıda yemek yerken de bu sorunlardan uzak, sağlıklı bir besin seçimi yapmaları mümkün.

Yaşasın Hayat beslenme uzmanları bu yöndeki çabaları destekleyecek on maddelik bir yol haritası hazırladı. İşte o yol haritası...

1. Izgara veya buharda pişmiş ya da haşlanmış yiyecekleri tercih edin. Buharda pişirilmiş veya ızgara edilmiş sebzeler, balık, tavuk, et iyi birer alternatif olabilir.

2. Yemeğe başlarken ekmek-zeytinyağı/tereyağı ikilisinden uzak durun. Yemek boyunca daha fazla kalori tüketmenin ilk hazırlıkları yemekten önce yapılan bu küçük servis ayrıntılarıyla başlıyor. Vazgeçmenizde fayda var.

3. Yemeğe çorbayla başlayın. Çorba daha az kalori kazanmanın ve yemeği uzatmanın, doygunluk duygusunu daha erken yakalamanın iyi bir alternatifidir. Ama dikkat edin kremalı ve yağlı bir çorba seçmeyin.

4. Tabakları süslemek için kullanılan patates püresi, pilav, rizotto parçaları gibi unlu, beyaz pirinçli, nişastalı alternatifleri, sebze veya başka sağlıklı seçimlerle değiştirin.

5. Sofradan ekmeği ya kaldırın ya da birkaç parça ile sınırlayın. Yağlı, kremalı, katkılı ekmeklerden uzak durun.

6. Salatalarınıza hazır sos ilave ettirmeyin. Sosu kendiniz ekleyin. Özellikle krema, mayonez vb. soslara hayır demekten çekinmeyin.

7. Başlangıç yemeğini ya "pas geçin" ya da öyle bir seçim yapın ki ana yemeğiniz yerine de durumu idare etsin.

8. Ana yemek seçimlerinizde pişirme yöntemlerini, yağ ve tuz içeriklerini mutlaka sorgulayın. Az yağla hazırlanan yemekleri tercih edin.

9. Tatlı siparişini bir sonraki yemeğe erteleyin. Mutlaka biraz tatlı diyorsanız bir kaşık sorbe, küçük bir parça dondurma, daha da iyisi birazcık meyve servisi ile yetinin.

10. Genel olarak porsiyon büyüklüklerinin en önemli nokta olduğunu aklınızdan hiç çıkarmayın. Küçük porsiyonlar en sağlıklı seçimlerdir.

Ayrıca yemeğin tanıtım notunda şu sözcükler varsa o yiyecek daha yağlı demektir aklınızdan çıkarmayın: Tereyağında kızartılmış, galeta unuyla hazırlanmış, derin yağda kızartılmış, mayonezli, kremalı, tereyağlı, gevretilmiş, et suyu sosu ile hazırlanmış, tavada kızartılmış, hollandaise ya da bearnaise soslu -bu soslar bol miktarda yağ içerir-, hamur işi yiyecekler...

Etrafa çaktırmadan diyete devam!
830
dahafazlası
YORUMLAR

Sağlık kavramı öne çıkıp, bilhassa bayanlar alkol almayıp ana yemeği de pas geçince , giriş yemekleri ve salatalar ana yemekle aynı fiyata yükseldi. Artık Cola nın 10 TL den az olduğu çok az restaurant kaldı.

baburcelebi 21.05.2009 10:24:15

Bence de biraz zor ama cok guzel oneriler herkes yapabilir.

VIDI VIDI 17.05.2009 11:37:49

gerçekten en zoru da diyeti dışarıda devam ettirebilmek. ama bu öneriler çok yerinde ve doğru görünüyor. çoğunu yapıyorum ben.

selin katar 16.05.2009 08:53:36
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.