Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Rejimden önce, rejimden sonra!

Rejimden önce, rejimden sonra!

Kadınların en çok dert ettiği konulardan biri tabii ki fazla kiloları. Bu durumdan kurtulmanın en acil yolu ise diyet programlarını uygulamak. Fakat bilinen bir gerçek var ki, ölümüne yapılan diyetlerle verilen kilolar, hızla geri alınıyor. Bu yüzden dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var.

Bunları dikkate alın
Hareketsizlik:
Az hareket gerektiren işlerin artması, evlerde otomatik makinaların çoğalması, enerji tüketimini en aza indiriyor. Vücudunuz tembelliğe alıştıkça, metabolizmanız da yavaş çalışmaya başlıyor. Vücudunuzu harekete geçirmek içinse yapmanız gerekn tek şey sporu hayatınızın doğal bir parçası haline getirmek.

Yaş:
Yaşla birlikte metabolizmanız da yavaşlar, enerji harcanması azalır. 35 yaşından sonra kilo vermek zorlaşır. Yaş konusunu dikkate alarak, kendinize ona uygun bir beslenme programı hazırlamalısınız.

Psikolojik faktörler:
Çoğu kadın stres ve gerilimdem kurtulmak için sürekli olarak birşeyler atıştırır. Bu durum daha hızlı kilo alımını sağlar. Hergün aynı saatlerde yenilen, düzenli öğünler ise kilo alımını önler.

Az su içimi:
Günlük su tüketimi azalırsa vücutta depolanan yağ miktarı da artar. Vücudun su ihtiyacı karşılanmazsa, böbrekleriniz de fonksiyonlarını tam olarak yerine getiremez. Böylece yağlar enerjiye çeviren karaciğer, böbreklerin işini üstlenir ve yağlar bedende toplanır. Her gün düzenli olarak 8-10 bardak su içmeye özen gösterin.

Mini rejim listesi
Bir bardak oda sıcaklığında su içiniz.

Kahvaltı
Şekersiz limonlu açık çay, bir dilim ince kepek ekmeği, bir kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir, bir adet söğüş domates ve salatalık, bir porsiyon mevsim meyvesi, sekiz adet yeşil ya da siyah zeytin.

Kuşluk
Bir porsiyon mevsim meyvesi, iki adet grisini ya da kepekli bir yiyecek (örneğin kepekli kurabiye, kepek ekmeği gibi)

Öğle
100 gr. Yağsız et, köfte, tavuk ya da balık, iki dilim kepek ekmeği, bir su bardağı diyet yoğurt, bir porsiyon mevsim meyvesi

İkindi
Bir porsiyon mevsim meyvesi, iki adet grisini ya da bir porsiyon tahıl değişimi

Akşam
Bir tatlı kaşığı zeytinyağı ile hazırlanmış bir porsiyon (dört yemek kaşığı) sebze yemeği, Bir tatlı kaşığı zeytinyağı ile hazırlanmış 1.5 su bardağı makarna ya da pilav veya 2 yemek kaşığı kuru baklagil

Gece
Bir su bardağı diyet süt ya da yoğurt

Yatarken
Bir su bardağı oda sıcaklığında su içiniz.

Bu rejim listesini uygularken günde en az 8-12 bardak su içmelisiniz. Öğünlerde, değiştirebilirsiniz kısımlarını dikkate alıp, bir gün öğlen et yediyseniz, ertesi gün tavuk yemeyi tercih etmelisiniz.
741
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.