Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Patlamış mısır sebzeden daha faydalı!

Patlamış mısır sebzeden daha faydalı!

Uzmanlar patlamış mısırda yüksek seviyede konsantre antioksidan bulunduğunu açıkladı!

Mısır

Pensilvanya’daki Scranton Üniversitesi’nin bilim adamları, San Diego’daki Amerikan Kimya Topluluğu’nda yaptıkları çalışmalarda, servis edilen bir patlamış mısırda 300 mg antioksidan olduğu ve bunun bir meyvede bulunanın yaklaşık 160 mg’ın 2 katı olduğu ortaya çıktı.

Araştırmacılar ayrıca patlamış mısırın çıtır kabuğunun yüksek derecede konsantre antioksidan ve lif içerdiğini söylediler. Araştırmacı Jow Vinson bu kabukların tamamen besleyici bir altın külçesi olduğu söyleyerek önemine vurgu yapıyor.

Simit kilo aldırır mı?

Yine de mısır yemeyi abartmayın!

Vinson insanların günde 5 öğün patlamış mısır yemesinin de doğru olmadığını belirtip, meyve ve sebzelerde bulunan ana vitaminlerin patlamış mısırda olmadığı konusunda da uyarısını yapıyor. Lakin patlamış mısır sağlığa başka faydaları olduğunu hatırlatan Vinson, bunu “Patlamış mısır belki de en iyi atıştırmalık yiyecek” diyerek belirtiyor.

Baldaki korkutan gerçek!

Kaynak: Hürriyet aile

1336
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.