Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Oruç Tutarken Dikkat Etmeniz Gereken Hususlar

Oruç Tutarken Dikkat Etmeniz Gereken Hususlar

Oruçlu iken beslenme alışkanlığımız tamamen değişmektedir. Bu değişikliğe en uygun şekilde ve en kısa zamanda adapte olmalıyız. Bu uyum ancak yeterli beslenme ve dengeli beslenmekle sağlanır.

Oruçlu olduğumuz günlerde en az 3 veya 4 öğün beslenmeliyiz. Öğün sayımız 3'den aşağı düşmemelidir. Normal günlerde yediğimiz 6 öğünü, oruçlu günlerde 3 veya 4 öğünde tüketmeliyiz. Yani normal günlerde 6 öğünde tükettiğimiz tüm yiyecekleri oruçlu günlerde 4 öğünde tüketmeliyiz.

Akşam iftarımızı çok ağır olmayan yemeklerle açmalıyız. Yağlı ve salçalı yemeklerden kaçındığımız gibi hamur işi yiyecek ve tatlılardan da kaçınmalıyız. İftarda kesinlikle çok miktarda yemeden ve çok hızlı yemeden de kaçınmalıyız. İftardan en az 3 saat sonra tekrar bir öğün yemeliyiz. Bu öğünden bir süre sonra meyvelerimizi tüketmeliyiz. Açıkçası normal günlerde oruç olmadığımız günlerde tüketmemiz gereken öğünleri iftar, iftardan 3 saat sonrası bir öğün, gece meyve ve sahur öğünleri şeklinde 4 guruba ayırmamız gereklidir.

Sahurda iftarda olduğu gibi yağlı, salçalı, hamur ve tatlı ağırlıklı yiyeceklerden kaçınarak kahvaltı tarzı, kahvaltıya yağsız bir tost ilave ederek bir menü hazırlayabiliriz.

Böylece öğünleri değişik saatlere yayarak mideyi çok uzun süre boş bırakmayacağız. Mideyi aşırı doldurarak şişkinlik, hazımsızlık vb. rahatsızlıklardan korunacağız.

Oruç nedeniyle şeker hastalığı olan kişilerin sağlık durumunun bozulma riski çok yüksektir. Bu nedenle oruç tutmamalarını tavsiye ederim. Tansiyon rahatsızlığı olan kişilerin çok dikkatli davranmaları gereklidir.Hastalığı ilerlemiş kişilerin kesinlikle doktoru ile görüşmesi ve doktorunun tavsiyesi doğrultusunda oruç tutup tutmamaya karar vermesi gereklidir.

Akşam iftardan sonra imkanınız varsa açık havada hafif tempolu yürüyüş yapmalıyız. Açık havada yapamıyorsak evin veya ofisin içinde hareketler yapabileceğimiz gibi ev veya ofis içinde hareketli bir yaşam tarzı oluşturmaya çalışmalıyız.

Çay, kahve ve kolalı içeceklerin tüketiminde çok aşırıya kaçılmamalıdır. Bu içecekler öğün esnasında veya öğünden hemen sonra alınırsa bağırsaklardaki emilini azaltır. Ayrıca bu içecekler vücutta aşırı su kaybına neden olur.

Diğer önemli bir husus öğünlerimizde salata tüketimini ihmal etmemeliyiz. Bol salata tüketimi; lifli yiyecekler olduğu için sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar, vitamin ve mineral açısından zengin ve tokluk hissi verir.

Oruçta beslenme şeklimiz tamamen değiştiği için bağırsakta çalışma problemi (konstipasyon) olabilir. Bu nedenle hem iftarda hem de sahurda yemekten önce bir bardak ılık su, sonra normal oda sıcaklığında su içilmelidir.

Diyetisyen Nil Şahin Gürhan
Bağdat Cad. No. 108/A Köşk Ap. K.3 D.13
Tel: (216) 348 73 15


988
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.