Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Ofiste sağlıklı beslenmek mümkün

Ofiste sağlıklı beslenmek mümkün

Ofiste sağlığınızı koruyarak beslenmek için neler yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Günde 8, haftada 40 saatimizi işyerimizde geçiriyoruz. Bu durum, yılda yaklaşık 2000 saatimizi hareket etmeden geçirdiğimiz anlamına geliyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz, hareketsiz ve gün boyu bilgisayar başında çalışanlara öneriler sunuyor.

* Su tüketimi arttırılmalı: Su tüketimi böbrek fonksiyonları, kan dolaşımı, vücut ısı dengesi, besinlerin taşınması ve atık maddelerin atılması için çok önemlidir. Gün içerisinde suyun az tüketilmesi yukarıda belirtilen işleyişleri tam olarak gerçekleştirilmesini engelleyecektir.

ÇAY KAHVE YERİNE SU

* Çay-kahve tüketimi azaltılmalı: Çay ve kahvenin aşırı tüketilmesi; bazı vitamin ve mineral emilimlerini negatif etkiler. Özellikle antioksidan vitaminler (A, C, E) hassas olduklarından kahve ve çaydaki tanen ve kafeinden negatif etkilenirler. 1 küp şeker = 10 kaloriye denk gelmektedir. Kan şekeri hızlı yükselir ve ardından da İnsülin hormonu sürekli uyarılır. İnsülin hormonunun sürekli uyarılması; Hiperglisemi (kandaki şeker yüksekliği) ve hipoglisemi (kandaki şeker düşüklüğü) durumlarını meydana getirir.

* 6 Ara öğün doğru besinlerle yapılmalı: Ara öğünler özellikle uzun süre aç kalmayı engelleyerek kan şekerinin düzenlenmesini, o esnada vücut için gerekli enerjinin sağlanmasını ve metabolizma hızının yükselmesini sağlar. Böylece gün içerisinde daha dinç, daha zinde bir vücuda kavuşarak, konsantrasyon bozukluğu, uyku, yorgunluk gibi problemler engellenmiş olur.

ARA ÖĞÜN ALTERNATİFLERİ

Ofiste, Saat 15:00 -17:00 arası alınabilecek minik atıştırmalar:

Kuru kayısı-yoğurt-ceviz-su

Kuru üzüm-fındık-su

Süt-kuru yaban mersini-su

Yoğurt-badem-kuru incir su

* Tatlı kaçamakları yerine: Genelde tercih edilmesi gereken tatlılar, sütlü ve meyveli tatlılardır. Sütlü tatlılar kalsiyum ve B vitaminleri açısından, meyve tatlıları da (elma tatlısı, ayva tatlısı gibi) vitaminler açısından zengindir. Çikolata, hamurlu tatlılar gibi çeşitlerin içeriğinde yağ ve şeker çok yoğundur. Dolayısı ile bu tip tatlıların aşırı tüketimi vücutta yağ olarak depolanmalarına neden olacaktır.

* Şişede durduğu gibi durmaz: Alkolün 1 gramı 9 kaloridir ve yağ olarak depolanmaktadır. Karaciğeri çok yorar ve karaciğer enzimlerinin artmasına da neden olur. Alkol, beslenme alışkanlıklarında kalıcı değişikliği koruyabilmek için ılımlı miktarda tüketilebilir, şarap için 2 kadeh, bira için 330 ml, rakı, votka ve viski için 1 duble ile sınırlandırılmalıdır.

KEMİK SAĞLIĞI

* Egzersize merhaba: Egzersiz, özellikle kemik yapısını korur. Ayrıca tüm kasların sürekli olarak oksijen almasını sağlayarak istenmeyen maddelerin daha rahat atılmasını, metabolizmanın hızını arttırarak günlük beslenmeden gelen kalorinin (enerjinin) daha rahat yakılmasını ve vücutta istenmeyen fazla yağların yıkılmasını sağlar. Daha dinç, daha dirençli bir vücuda sahip olmamıza yardımcı olur.

* Ofise gelmeden önce alışveriş yapın: 3 tane 500 cc şişede su ( ofiste en az 1,5 litre su içilmeli-gün içinde ise ortalama 2,5 litre bitirmelisiniz), kuru meyve (kuru incir, kuru kayısı, kuru erik veya yaban mersini - 50 gr), fındık, ceviz veya badem (50 gr), süt, ayran veya meyveli yoğurt (200cc), 100% doğal meyve suyu (200cc).

Ofiste otururken kilo vermenin 8 kolay yolu




1499
dahafazlası
YORUMLAR

Kahvaltısız olmaz, bol su, saat başı ofisde tur, öğlen salata, akşamüstü tost.

baburcelebi 19.05.2009 11:29:11

bol çay kahve, sabah kahvaltı yok, öğlen ağır bir yemek, akşamüstü simit... bence en büyük sorun hareketsizlik, ne yerseniz yiyin her 20 dakikada bir ayağa kalkıp hareket edein

oguzhanpoy 16.05.2009 15:59:25

qünde en az 6 bardak kahwe içiyorum hiç hareket etmiyorum. bi tane tost yiorum + bisküvi fln abur cuburr :(

ühhüü 13.05.2009 09:42:18

daha dikkatli olalım sürekli aynı yerde durduğumuz için çok kolay kg alabiliyoruz biraz daha dikkatlı olalım bol bol su içelim ...

carlone 30.04.2009 23:11:04

Çay ve kahve tüketimini sınırlayıp daha fazla su içme önerisi çok doru.. çalışırken bişeyle içme isteğini en sağlıklı biçimde yani su içerek karşılamamız en sağlıklısı.

EBC 28.04.2009 11:08:10
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.