Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Neden Diyet Günlüğü Tutmalıyız?

Neden Diyet Günlüğü Tutmalıyız?

Beslenme uzmanlarının çoğu, kilo vermek ve uzun süreli bir kilo kontrolü sağlamak açısından, diyet günlüğü tutmanın kritik olduğunu düşünüyor. 1 ay önce bugün ne yediğinizi hatırlamanız imkansız, değil mi? Diyet günlüğü sayesinde, gün içerisinde neyi ne zaman yediğinizi, günlük aktivitenizi ve ruh durumunuzu takip etmeniz mümkün...

Güncellenme tarihi: 14.08.2015

Ay sonunda kilonuzda bir değişiklik olmadığını gördüğünüzde baktığınız ilk yer diyet günlüğünüz olmalı. Genelde çoğu insan, kendilerine izin verdiği ve "haftada bir yiyorum, ne olacak bundan" diye düşündüğü o tatlıların, aslında düşündükleri kadar seyrek aralıkla olmadığını görüyor.

Genelde aşırı yemek yemenin nedeni duygusal açlıktır. Diyet günlüğü tutarken sadece ne yediğinizi değil, hangi ruh halinde olduğunuzu da yazmalısınız. Böylece hangi yiyecek gruplarını hangi ruh hallerinde yediğinizi de bulabilir ve önleminizi ona göre alabilirsiniz. Örneğin regl dönemlerinizde mi canınız daha çok çikolata çekiyor yoksa bir şeye sıkıldığınızda mı; bunu biliyor musunuz? Eğer yediklerinizin bilincinde olursanız, tekrar o ruh haline girdiğinizde, daha akıllıca tercihler yapabilirsiniz.

Bunu bir terapi olarak düşünün. Aslında herkes kendi doktorudur. Kimse sizi sizden daha iyi anlayamaz ve sorunlarınıza sizden daha iyi bir çözüm bulamaz. Kendi kendinize uygulayacağınız bu yazılı terapi ile hem kendi iç sesinizi dinleyecek, hem de yedikleriniz ve yaşadıklarınızın ne kadar bağlantılı olduğunu göreceksiniz."Ben diyetimi bozmuyorum, harfi harfine uyguluyorum, diyet günlüğüne ihtiyacım yok" diyorsanız, hepimiz o yollardan geçtik deriz. Bir diyete başlarkenki heyecan ve motivasyon, birkaç ayın sonunda yok olmasa da oldukça azalır, çünkü doğal olarak kilo verme süreci yavaşlar ve bunu niye yaptığınızı sık sık kendinize sorar olursunuz. İşte tam da bu durumda diyet günlüğü devreye girer.

Motivasyonunuzu kaybettiğiniz anda diyet günlüğünüzün ilk sayfalarına göz atarsanız, hem o günlerdeki kilonuzu görerek mutlu olacak, hem de neden kilo vermek istediğinizi yazdığınız satırları okuyarak, bunu kendinize hatırlatmış olacaksınız.

Diyet günlüğünde neler olmalı?

Günlüğün ilk sayfasında neden kilo vermek istediğinizi, kaç kilo vermek istediğinizi, o kiloda neler hissettiğinizi yazın. Sonra günün tarihini atarak başlayabilirsiniz. Peki günlüğe tam olarak ne yazmanız gerekiyor?

- Ne yediğiniz ve içtiğiniz: Spesifik olun, en küçük detayına kadar yazmayı ihmal etmeyin. Bütün kaçamaklarınız dahil her şeyi yazmalısınız.

- Ne kadar yediğiniz: Kaç porsiyon yediniz, büyüklüğü ve gramı ne kadardı, kaç adetti.

- Kaç kalori aldığınız: Eğer yediklerinizin kaç kalori olduğunu biliyorsanız, mutlaka not edin, bilmiyorsanız da internetten bakmaya çalışın.

- Ne zaman yediğiniz: Yediklerinizin yanına saatini de yazmayı ihmal etmeyin. Günün hangi saatlerinde daha çok yediğinizi öğrenmeniz gerekiyor.- Nerede yediğiniz: Yemeğinizi nerede yediğiniz de önemli. En çok nerede yemek yediğinizi böyle bulabilirsiniz.

- Kiminle yediğiniz: Yalnız mıydınız yoksa birileri var mıydı yanınızda, not almayı unutmayın. Acaba yalnızken mi daha çok yiyorsunuz, başkalarıyla mı.

- Ne yaptığınız: Yemek yerken başka şeyler uğraşıp uğraşmadığınız (Tv izlemek, gazete okumak, araba kullanmak, bilgisayar başında olmak vs.)

6345
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.