Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Moral için bunları yiyin!

Moral için bunları yiyin!

Her derde deva mucizevi bazı besinler aynı zamanda moral düzeltiyor, enerji veriyor.

Bazı günlerde görünürde hiçbir sebep yokken, sabahları adeta kulaklarımızdan dumanlar çıkarak uyanabiliyoruz. Bazen bu durum öyle bir had safaya ulaşıyor ki, herkese karşı şüpheci yaklaşarak çevremizdekilere çatabiliyoruz. İşte böyle ters günlerin ilacı var! Kendinizi stres altında hissettiğiniz zamanlarda çinkolu gıdalar (fındık, fıstık, midye gibi) yemeniz, sizi rahatlatır.

Stres giderici muz
Diğer stres yok ediciler ise muz ve sinirleri güçlendirici domatestir. Çünkü domateste yer alan potasyum ve likopin tam anlamıyla stres düşmanı. Yine magnezyum da mucizevi bir madde. Tam tahıl ekmeğinde, kuruyemişte, baklagillerde, yeşil yapraklı sebzelerde bolca magnezyum bulmak mümkün... Deyim yerindeyse, bu anti-stres minerali, kalp ritmimizi sabit tutar.

Dinginliği yakalayabilirsiniz
Canımız sıkkın olduğunda hemen çikolata ya da çikolatalı bir şeyler yemek isteriz. Çünkü kakaoda bulunan keyif verici maddeler, tüm üzüntümüzü bir anda alarak, bize moral depolar. Evet, hepimiz çikolatanın mutluluk verici bir besin olduğunu biliyoruz ama çoğu zaman ipin ucunu kaçırarak fazla kilolara da davetiye çıkarıyoruz.

Kendinizi kötü hissettiğiniz zamanlarda bizim size önerimiz balık (özellikle somon, sardalya, uskumru) yemeniz. Balıkta bulunan Omega 3 yağ asitleri ve B 12 vitamini, karamsarlıkları kovar, hem de etkisini daha uzun süre gösterir. Eğer üzgün olduğunuz anda balık yeme gibi bir fırsatınız yoksa ve hemen moralinizin düzelmesini istiyorsanız, eter yağlar bu konuda çok faydalı. Özellikle de tarçın ve limon kokuları. Tarçınlı elmalı turta yemeye ya da salep içmeye ne dersiniz?

Uykusuzluk artık dert değil
Arkadaşınızla hiç yokken tartışmak zorunda kaldınız ve bu durum, bütün gün kafanızı meşgul etti. Zaman zaman hepimiz küçük ya da büyük bazı sorunlar yaşıyoruz. Ve böyle durumları o kadar çok kafamıza takıyoruz ki, geceleri uyuyamıyoruz bile. Böyle durumlarda vücudumuz karbonhidrat sinyalli verir. Çünkü karbonhidratlar, bizi sakin ve dengeli hale getiren 'serotonin' maddesinin beyinde daha çok salgılanmasını sağlar.

Yani kötü bir günün sonunda uykusuz kalmaktan korkuyorsanız, patates, pilav, makarna gibi karbonhidratları tüketmeniz doğru olur. Fakat kesinlikle karbonhidratla birlikte ya da tek başına protein almayın. Protein, seratonin üretimini azaltır. Örneğin stresli akşamlarınızda patates yiyebilirsiniz ama yanında kesinlikle yoğurt yemeyin. Uykunun en iyi ilacı olarak görülen ılık süt yerine de ballı papatya çayı için. Bal ve papatya karışımında yer alan eter yağlar, doğrudan duyuları etkileyerek uykumuzu getirir. Benzer etkiler anason ve gelincikte de bulunur.

1302
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.