Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Meyve, yağ değil kas eritiyor

Meyve, yağ değil kas eritiyor

Meyve ağırlıklı beslenmenin kasları erittiğini söyleyen diyetisyen Banu Kazanç, meyvenin ne zaman ve nasıl tüketilmesi gerektiği hakkında önemli ipuçları veriyor...

Diyetisyen Banu Kazanç, kilo verirken dikkat etmeniz gereken en önemli konunun, kas kaybetmeden yağ kaybını sağlamak olduğunu belirtiyor. Bunun için meyveleri, proteinli bir yiyecekle birlikte tüketmeniz gerekiyor.

Yazın gelmesiyle birlikte, yaz meyveleri de renkleri ve tatlarıyla soframızı çeşitlendirmeye başladı. Lezzetli ve şekerli olmaları nedeniyle meyvelerin tüketim miktarı yazın artar. Diğer yandan bu dönemde karpuz, çilek, kiraz, kavun içeren düşük kalorili, tek besinden oluşan diyetler karşımıza çıkar.

Peki meyveler gerçekten zayıflatır mı? Meyveler kalorisiz mi? Bu tarz diyetler sağlıklı mı? Meyveleri sınırsız yiyebilir miyiz?

Karbonhidrat içerir

* Meyveler yüksek lif, su, vitamin ve mineraller içerir. Sınırlı yenildiği sürece düşük kalorili yiyeceklerdir. Ancak meyveler kalorisiz olmadığı için her zaman kararında tüketilmelidir. Ne kadar sağlıklı olursa olsun, her besin fazla tüketildiği zaman sağlığımızı bozar. Meyve, karbonhidrat içeren bir besindir. İçinde fruktoz denilen meyve şekeri vardır. Meyve fazla yendiğinde, fazla kalori alınır. Bu fazla kalori de kilo olarak geri döner.

* Meyvelerle ilgili, 'glisemik indeks' kavramı da göz önünde bulundurulmalı. Elma, armut ve şeftali gibi glisemik indeksi düşük gıdalar bizleri daha uzun süre tok tutar. Ayrıca vücutta insülinin daha az salgılanmasına sebep olur. Böylece metabolizmamız daha iyi çalışır. Glisemik indeksi yüksek olan meyvelerin, yani incir, muz ve üzümün tüketilmesi yasak değildir ama miktarını iyi ayarlamak gerekir. Bir kişinin bir günde yemesi gereken meyve miktarı, üç-beş porsiyon arasında değişir. Bu porsiyon miktarını gün içine dikkatlice dağıtmak gerekir.

Meyve kilo verdirmez

* Uzun süre uygulanan meyve diyetleri kilo vermek yerine kilo aldırır! Uzun süre uygulanan meyve diyetleri düşük kalorili, karbonhidrat içeriği yüksek, protein içeriği son derece düşük olduğu için sağlık problemlerine yol açar. Tek yönlü besin içeren diyetlerdir. Günlük almamız gereken amino asitlerden ve yağ asitlerinden yoksundur. Bu tür diyetleri uzun süre yapmak; tansiyon düşüklüğü, sinirlilik ve kas erimesi gibi birçok sağlık problemini de beraberinde getirir. Ayrıca bu tür diyetlerin uzun süre yapılması vücutta yağ değil, kas yakılmasına neden olur. Bu kadar kısa zamanda verilen kilolar hiçbir zaman kalıcı ve sağlıklı olmaz. Bu tür diyetlerde karşılaştığımız bir diğer önemli sorun ise; metabolizmanın yavaşlaması ve kilo vermenin bir süre sonra durmasıdır.

Proteinle birlikte alın

* Meyve ağırlıklı diyet maksimum bir hafta yapılabilir. Fakat meyve diyetine başlamadan bir hafta önce protein ağırlıklı bir beslenme uygulamalısınız. Yani meyve diyetinden önceki hafta süt, yumurta, yoğurt, et, tavuk, balık içeren bir diyet programı yapın.

* Meyvelerin tüketilmesi sırasında metabolizmanın hızlı çalışması için vücudun insülin dengesinin de korunması gerekir. Hızlı kilo verebilmek için meyveleri proteinli bir yiyecekle birlikte yemenizi öneriyorum. Meyve salatası + yoğurt veya karpuz + tuzsuz peynir veya bir muz + bir bardak süt gibi... Bu kombinasyonlarla kan şekeriniz kontrol altında tutulur ve kendinizi daha uzun süre tok hissedebilirsiniz.

* Yaz aylarında özellikle erik, kayısı, kiraz, şeftali yiyin. Erik, içerdiği potasyumdan dolayı vücutta sıcaktan oluşan şişkinliklerin, su toplamalarının önüne geçer. Ayrıca erik tokluk hissi de yaratan bir meyvedir. Ancak mutlaka tuzlanmadan yenmelidir.

1345
dahafazlası
YORUMLAR

ben diyete baslayali 5 gun oldu 3. gunde tartildim yarim kilo vermisim sabah 2 dilim kepek ekmegi oglen sebze haslamasi 1 dilim ekmek aksamda salata yiyorum yaptigim dogrumu birde ben vejetaryan degilim ama eti sevmiyorum ne yapmaliyim yardim ederseniz sevinirim tesekkurler.

akasya 29.05.2009 21:08:54

2 sene önce karpuzla ilgili bir diyet uyguladım ve daha önce hiç almadığım kadar çok kilo aldım yani zayıflicam derken aksine hayatımın en şişman dönemini geçirdim. meyvelerde hiç masum değil...

bediş 29.05.2009 13:50:14

kararında yemek lazım meyva da olsa

piksi59 29.05.2009 10:47:57

meyve salatası değil meyve suyu zararlıdır.Naçizane bir düzeltme.

hanife kelim 29.05.2009 10:42:12
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.