Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Metobolizmayı hızlandırmanın 8 yolu

Metobolizmayı hızlandırmanın 8 yolu

Kilo vermek için denediğiniz ama hiçbir sonuç alamadığınız diyetlerin hepsini artık unutun. Çünkü enerjinizi koruyarak zayıflamak için asıl yapmanız gereken, metabolizmanızı düzene sokmak...

Kaynak: Elele

Güzel bir vücuda sahip olmak, her istediğinizi rahatça giyebilmek için bugüne kadar ne işkencelere katlandınız. Fakat istediğiniz kadar kilo verememenin yanı sıra, aç gez­diğiniz zaman halsiz kalmaktan bir türlü kurtulamıyorsunuz. Öyleyse artık farklı bir yöntem denemenizin zamanı geldi. Dönemlik rejimlerden vazgeçip yaşam biçiminizde yapacağınız ufak tefek değişikliklerle metabolizmanızı hızlandırmalısınız.

Sıkı bir kahvaltı edin ve meyve yiyin: Kahval­tı hala günün en önemli öğünü ve kesinlik­le atlanmaması ya da koyu bir kahveyle geçiştirilmemesi gerekiyor. Ayrıca gün için­de en az iki porsiyon meyve yemeyi de ih­mal etmeyin. Özellikle kış meyveleri içer­dikleri C vitaminiyle hem hastalıklardan ko­rur, hem de kilo vermenizi sağlar.

Daha fazla süt için: Yapılan son araştırma­lar. bazı diyetlerde kesinlikle yasaklanan süt ve süt ürünlerinin sanılanın aksine vü­cudun kalori yakmasını ve metabolizmanın hızlanmasını sağladıklarını ortaya koyuyor. Rahatlayın: Stres dolu bir hayatınız varsa, metabolizmanızın yavaşlaması kaçınılmaz. Her gün 15 dakikanızı rahatlayıp gevşemeye ayırın. Bu stres hormonu seviyenizi normale indirecek ve metabolizmanızın yap­tığı işe konsantre olmasını sağlayacaktır.

Daha fazla yemek yiyin: Günde en az bir öğü­nü atlıyorsanız, zarardasınız. Çünkü yemek yemeden geçen dört saatten sonra metabolizma daha yavaş kalori yakmaya başlı­yor. Dört saatte bir az da olsa bir şeyler yi­yerek hem kuvvetten düşmemeyi, hem de kilo vermeyi başarabilirsiniz.

Ağırlık çalışın: Haftada üç kez ağırlık çalışarak vücudunuzdaki yağları kasa çevire­bilirsiniz. Bu kaslar da metabolizmanızın hızlanmasını ve vücudunuzun dokuz kat daha fazla kalori yakmasını sağlayacaktır. Yemekte su için: Yemekle birlikte alkol al­mak, alkolün kendi kalorisinin yanı sıra faz­ladan 200 kaloriyi de beraberinde getiri­yor. Yemekte su içip bir kadeh şarabı ye­mek sonrasına saklayın. Böylece vücudu­nuzun kalori yakma süreci hızlanacaktır.

Daha erken yatın: Geceleri beş saatten az uyumak, vücudun normalin üzerinde ensülin üretmesine ve bu da yağın vücutta birikmesine neden olur. Ayrıca uykusuzluk, iştahı düzenleyen hormonların dengesini bozar ve içinizde daha fazla yeme isteği uyanır. O yüzden her gece 7 ila 8 saat uyumaya gayret edin.

Egzersiz yapın: Düzenli egzersiz de metabolizmanızı hızlandırmanız için çok önem­li... Sporun sizi yorduğunu ve enerjinizi aldığını sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Siz kendinizi tükenmiş hissetseniz de aslında vücudunuz aktifleşiyor, metabolizmanın daha iyi çalışıyor ve dolayısıyla daha fazla kalori yakıyor.
623
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.