Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Metabolizmanızın bir günü nasıl geçiyor?

Metabolizmanızın bir günü nasıl geçiyor?

Yataktan kalktığınız andan akşam yatana kadar metabolizmanız neler yapıyor? İşte metabolizmanızın bir gün...

metabolizma

07:00

Yataktan kalkın! Her gün bir saat erken kalkmak zamanı nasıl harcadığınıza bağlı olarak ekstra kalori harcamanızı sağlıyor. Hafif ev işleri metabolik oranınızın 2.2 katını kullanıyor.

07:05

Açık bir pencerenin önünde durup 1-2 dakika derin derin nefes alın. Bu vücudunuzun uyanmasını ve metabolizmanızın çalışmasını sağlıyor.

08:00

Kahvaltı edin, biraz protein, karbonhidrat ve yağ, tam buğday mısır gevreği (karbonhidrat), yağsız süt (protein), ve biraz çekirdekli veya kabuklu yemiş (yağ) içeren hafif bir öğün yiyin. Kahvaltıdan sonra bir bardak kahve tokluk hissinizi arttırıyor ve metabolizmanızı ateşliyor.

08:30

20-30 dakika hafif aerobik egzersiz yapın (bisiklet, video ile egzersiz, yürüyüş bandı, dışarıda yürüyüş, mağazalara yürüyüş, yüzme gibi). Bu, metabolik oranınızın , adrenalin seviyenizi zihinsel uyanıklığınızın normalin 3.5 katında kalori harcamasını sağlıyor.

10:00

Gün içinde sık sık ayağa kalkın. Örneğin telefonda konuşurken...Ayakta durduğunuz her saat oturmak yerine bazal metabolizmanıza bağlı olarak ekstra 50 kalori harcıyorsunuz. Otururken de bacaklarınızı kollarınızı hareket ettirin.

11:00

İşinize 10 dakika ara verin ve yürüyün, merdiven çıkın, temiz hava alın ve sağlıklı bir şeyler atıştırın.

12:45

Sindirim sisteminizi öğle yemeğine hazırlamak için biraz rahatlayın. Kolay telefonlar edin veya mesajlarınızı okuyun.

13:00

13:00-14:00 arası proteini yüksek bir öğle yemeği yiyin. Yavaş yiyin çünkü hızlı yemek şiş karın demektir!

Yazının devamını okumak için ilerleyiniz>>>

1849
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.