Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Menopoz Sonrası Kemik Erimesine Dikkat!

Menopoz Sonrası Kemik Erimesine Dikkat!

Domates, muz, portakal suyu gibi zengin potasyum içeren besinlerin, aşırı tuz tüketmemek kaydıyla, menopoz sonrası kemik erimesini (osteoporozis) önleyebildiği saptandı.

Potasyumun vücuttaki kalsiyum kaybını engellediği ve kemik yoğunluğunu artırdığı kaydedildi. Aşırı miktarda tuz tüketen kadınlarda, kemik mineralleri daha fazla idrar yoluyla atılıyor ve vücuttaki kalsiyum oranı düşüyor. Genç kadın ve erkeklerde ise aşırı tuz tüketimi aynı etkiye yol açmıyor.

Amerikalıların, kalp sağlığı açısından tavsiye edilen miktarın (günlük 6 gram) 2 katı tuz tükettikleri belirtildi.

60 sağlıklı menopoz sonrası kadın üzerinde yapılan araştırmada, yüksek miktarda tuz tüketen kadınlara aynı zamanda potasyum verildi. Bu gruptaki kadınlarda, idrarla atılan kemik mineralleri oranının değişmediği gözlendi.

Normal miktarda tuz tüketen ve aynı zamanda potasyum alan kadınlarda ise kemik mineralleri kaybı azaldı.

Placebo verilen grupta ise atılan kemik mineralleri oranının arttığı, vücuttaki kalsiyum oranının azaldığı belirlendi.

Araştırmada, deneklere verilen günlük potasyum oranının 3,5 gram olduğunu kaydeden uzmanlar, bunun 10 muza eşit olduğunu belirttiler.

Potasyum içeren besinler arasında patates, ıspanak ve karpuz da bulunuyor.
ABD Ulusal Osteoporozis Vakfı, 50 yaşın üzerindeki Amerikalıların yüzde 55`inin, kolayca tedavi edilebilir kemik erimesi hastalığı riski taşıdığını açıkladı.

California Üniversitesi`ndeki araştırmanın, potasyum ile kemik yoğunluğu arasındaki ilişkisi üzerine yapılan ilk araştırma olduğu bildirildi.
754
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.