Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Melek besinleri tüketiyor musunuz?

Melek besinleri tüketiyor musunuz?

Sağlıklı bir hayat sürdürmek için beslenme sisteminizde "melek besinler" grubuna giren yiyeceklere ağırlık vermeniz şart!

Besinleri iki gruba ayırabiliriz: Şeytan besinler ve melek besinler. Şeytan besinler abur cubur, işe yaramayan ve bağımlılığa yol açan besinlerdir.

Sadece melek besinler diye adlandırdığımız grup, vücut için gereken özellikleri kendi bünyesinde toplar. Her gün aynı tip besinleri almak yerine diyetinize bu gruptaki farklı besinleri koymalısınız.

Bazı melek besinlerin faydalarını kategorilerine göre şöyle özetleyebiliriz...

Meyve ve sebzeler

Elma:
Kalsiyum, magnezyum, C vitamini ve beta karoten içerir. Kabızlık problemine yardımcıdır. İçerdiği pektinle kolesterol seviyesini düşürmeye katkıda bulunur. Bağırsaklara yerleşen toksinlerin atılmasında etkilidir.

Kayısı: Kalsiyum, magnezyum, bakır, demir, C vitamini ve beta karoten içerir. Kan dolaşımına yardımcı olur. Antioksidandır.

Kiraz: C vitamini, kalsiyum, fosfor içerir. Gut hastalığında ve baş ağrısında olumlu etkileri vardır. Doğal bir antiseptiktir.

Kivi: C vitamini, magnezyum, potasyum içerir. Sindirim enzimlerine yardım eder.

Kuşkonmaz: C ve K vitamini, potasyum, folik asit içerir. Antibakteriyel özelliğe sahiptir.

Enginar: Beta karoten, folik asit, B3 vitamini, kumarin içerir. Yüksek kan basıncını düşürür, migreni hafifletir. Karaciğeri korur.

Sarmısak: Kalsiyum, magnezyum, kükürt, potasyum ve C vitamini içerir. Güçlü bir antioksidandır. Kolesterolü düşürür, dolaşım sistemini temizler.

Biber: C vitamini, beta karoten, B kompleks vitamini folik asit ve potasyum içerir. Kan dolaşımını düzene sokar. Mide asiti üretiminde uyarıcıdır.

Tere: Kalsiyum, magnezyum, demir, potasyum, C vitamini, beta karoten ve iyot içerir. Anemiyi önler. Kalp sağlığını olumlu etkiler.

Tahıllar

Arpa: Potasyum, magnezyum, kalsiyum, manganez, çinko ve B kompleks vitamini içerir. Enerji verir. Kemik yapımına yardımcıdır. Kolesterolü düşürür.

Darı: Magnezyum, potasyum, fosfor, B3 vitamini ve çinko içerir. Sinir sistemi üzerinde sakinleştirici etki gösterir. Önemli bir posa kaynağıdır.

Yulaf: Kalsiyum, magnezyum, demir, fosfor, manganez, B5 vitamini ve folik asit içerir. Yüksek enerji verir. Kolesterolü düşürür.

Çavdar: Kalsiyum, magnezyum, potasyum, çinko ve E vitamini içerir. Dolaşım sistemini ve karaciğeri korur. Sindirim sistemini uyarır. İyi bir posa kaynağıdır.
1504
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.