Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Koşu terapisiyle stresi yenin

Koşu terapisiyle stresi yenin

Farklı sorunlardan kaynaklanan farklı stres türleriyle başa çıkmak için 4 ayrı antrenman planı.

Güncellenme tarihi: 28.04.2014
Rahatlama programları
Programa başlarken kendinize karşı anlayışlı olun – koşu terapisi sırasında her zaman vücudunuzu dinleyin. Yavaş koşmak çok önemli. İdeal hız, yanınızdakiyle çaba harcamadan konuşabileceğiniz hızdır. Programı yürüyüş molalarıyla birleştirin. Bu molalar sayesinde yorulan kaslarınız yine canlanacaktır. Böylece yaptığınız antrenman tam efor sarf ettiren bir egzersizden daha etkili olacaktır.

Stres türü 1
"İşim beni tüketiyor!"

İş takviminiz ağzına kadar doldu. Aceleci ve telaşlı bir yapınız var; aynı zamanda mükemmeliyetçisiniz. Bu durum kişisel konulara daha az zaman ayırmanıza neden oluyor. Kendinize gelmek, yenilenmek ve rahatlamak için belirli bir zaman planlamalısınız. Haftanın üç günü yapacağınız fiziksel bir egzersiz aradığınız çözüm olabilir.

Program örneği:
Salı günleri 7:30–8:30 arası:
Hafif bir koşu egzersizi. Kendinizi nasıl hissettiğinize bağlı olarak yavaş koşu ve yürüyüşlerden oluşan bir program oluşturabilirsiniz. İster evde, ister işe gitmek için yolda olun fark etmez. Nerede olursanız olun koşabilir veya hızlı yürüyüş yapabilirsiniz.

Perşembe akşamları 15:00–16:00 arası: Fitness egzersizi. Profesyonel bir eğitmenden ya da spor salonundaki görevliden yardım alın.

Pazar akşamları 19:00–24:00 arası: Dayanıklılık egzersizi. Çoğunlukla yavaş bir koşu temposu tutturun ama buna ek olarak hızlı bir bisiklet turunu ihmal etmeyin. 600 – 1000 metrelik bir yüzme veya 2 – 3 saatlik bir doğa yürüyüşü programı olabilir.

Stres türü 2
"Çoğu kez en küçük bir soruna bile tahammül edemiyorum!"

Günlük hayatınızda sık sık sinirlerinizi bozuyor, hayatın getirdiği zorluklar ve sorunlar karşısında yenik düşüyorsunuz. Kendinizi her zaman zayıf, yorgun ve tükenmiş hissediyorsunuz. 24 saat artık size yetmiyor ve bu süre zarfında kendinize vakit ayırmanın ne demek olduğunu bile unutuyorsunuz.

Program Örneği:
Hafif güç egzersizi. Bu vücudunuzu canlandıracak ve düzenli adımlarla size temel bir zindelik kazandıracaktır. 12 haftalık programda hedef, yavaş ve kesintisiz 30 dakikalık bir koşu. Haftada iki gün yapacağınız bu egzersizde hedefe ulaştığınızda günlük stresinizin neredeyse tamamen ortadan kalktığını göreceksiniz'

1735
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.