Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Koruyucu besinler

Koruyucu besinler

Meyve ve sebze gibi 'fonksiyonel besinler' aynı zamanda koruyucu birer ilaç niteliğinde...

Besleyici özellikleri dışında vücudumuza fizyolojik yararlar sağlayan ve kronik hastalık riskini azaltabilen besinlere fonksiyonel besinler denilmektedir.

Fonksiyonel besinler günlük beslenme alışkanlıkları içinde doğal şekilleri ile tüketilen gıdalar olabildikleri gibi, genetik mühendislik yoluyla ya da zenginleştirilmiş (omega-3 içeren yumurta, fitosterol eklenmiş margarinler gibi) olabilirler.

İşte mucize gıdalar!

Hastalıkların önlenmesi ve tedavisindeki etkinlikleri açısından çok sayıda besin incelenmiş ve fonksiyonel besinler arasında yer alıp almadıkları saptanmıştır.

Örneğin bu araştırmalarda meyve ve sebze tüketimi, kansere karşı korunmada oldukça etkin bulunmuştur. Sebze ve meyve tüketimi düşük olanlarda kanser riski, tüketimi yüksek olanlara oranla iki kat fazladır. Meyve tüketimi, özellikle akciğer, ağız boşluğu, pankreas, mide, kolon, rektum ve mesane kanserlerine karşı koruyucudur.

Tam buğday unundan yapılmış ekmek, soya, soğan, pırasa ve elma, kalp hastalıkları riskinin azalmasını sağlar. Her gün alınan 1 diş sarmısak kan basıncı ile kolesterolü düşürür. Günde 25 gram alınan soya proteini ise kötü huylu kolesterol düzeyindeki düşüşte etkilidir; günde 60 gram tüketilmesi halinde ise menopoz semptomlarında azalma sağlar.

Taylan Kümeli - Milliyet
937
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.