Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kolesterolü düşürmenin doğal yolları

Kolesterolü düşürmenin doğal yolları

Zeytinyağı, sarmısak, enginar ve balık; düşmanımız olan kolesterolü düşüren doğal besinler.

Yüksek kolesterolü olan birçok insan, aslında bunun farkında bile değil. Oysa bu tehlikeli ve ciddiye alınması gereken bir durum. Çünkü yüksek kolesterol; yüksek tansiyon, aşırı kilo ve sigaranın yanı sıra kalp krizi, kalp ağrısı ve böbrek yetmezliği gibi damar hastalıklarının da ana etkenlerinden biri. Yılda en az bir kez kolesterol ölçtürmek, birçok sağlık sorununun ortaya çıkmasını önlüyor.

İyi ve kötü yönleri

Kolesterol kalp, beyin, karaciğer, sinirler, bağırsaklar ve genel olarak tüm vücudumuzda bulunan yağımsı bir maddedir. Vücudumuz, çok az miktardaki kolesterol sayesinde bazı hormonları ve safra asitlerini üretir. Diğer taraftan kalpte yağ molekülü olarak birikmeye başlar ve ciddi sonuçlara sebep olabilir. Vücudumuz her gün karaciğerde 1 - 1,5 miligram (mg) kolesterol üretir. Buna ilaveten besinlerle aldığımız miktar da var. Toplam miktar çok fazla yükseldiğinde, vücut 'üretimi' azaltır. Sonuç olarak yüksek kolesterol meydana gelir.

İyi kolesterol - kötü kolesterol

İyi huylu kolesterol, HDL (High Density Lipoprotein: Yüksek yoğunluklu lipoprotein)kandaki kolesterolün bir kısmını karaciğere geri götürür ve damarlarda biriken kolesterolün bir kısmını da temizler. Normal değeri; desilitrede 40 mg'ın üstünde olmasıdır. 35 mg altına düşünce kalp rahatsızlıkları olasılığı artar. Kötü huylu kolesterol, LDL'in (Low Density Lipoprotein: düşük yoğunluklu lipoprotein) düzeyinin yüksek olması kalbe giden damarların tıkanmasına neden olarak kalp krizi ve felç riskini artırır. Normal değeri desilitrede (dl) 160 miligramın altında olmasıdır. Toplam kolesterol, iyi ve kötü kolesterolün toplamı anlamına gelir. Desilitrede 200 mg'ın altında ideal düzeydir.

Alışkanlıklarınızı değiştirin

Konu üzerinde yapılan araştırmalar; düzenli spor yapmanın ve sağlıklı beslenmenin kolesterolü düşürdüğünü gösteriyor. Kırmızı et, balık, beyaz et, tereyağı, yumurta, süt ve kaymak gibi gıdalarda kolesterol bulunuyor.

Sağlıklı besinler:

Zeytinyağı; doymamış yağ asitleri açısından zengindir ve kötü kolesterolü düşürüp iyi kolesterolu yükseltir.

Sebze, meyve ve tahıllarda kolesterol bulunmaz.

Balıkyağında kolesterolü düşüren omega - 3 yağ asitleri bulunur. Bununla birlikte enginar ve sarmısak da aynı etkiyi yaratır.

(Ailem ve Ben Dergisi)
1918
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.