Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kışın Makarnayla Enerjik Olun!

Kışın Makarnayla Enerjik Olun!

Enerjimizin yüzde 60-65’ini karbonhidratlardan sağlayan vücudumuz için, kış aylarında makarna tüketimi önem taşıyor!

Güncellenme tarihi: 05.01.2016

Vücut direncini artırıp bağışıklık sistemini güçlendirmek için sağlıklı beslenmenin büyük önem taşıdığı kış aylarında, beslenmede karbonhidratın önemine dikkat çekiliyor.

Makarnanın tarifini değiştiren sektörünün yenilikçi markası Selva Gıda’nın Genel Müdürü Mehmet Karakuş, Türk mutfağının en eski yemekleri arasında yer alan karbonhidrat zengini makarnanın dengeli ve sağlıklı beslenmede büyük önem taşıdığını belirterek, bu durumun beslenme uzmanlarınca da kabul edildiğini kaydetti.


Türkiye’de yıllar itibariyle makarna tüketiminin artış gösterdiğini dile getiren Karakuş, yıllık kişi başına tüketimin 6.1 kg seviyesine ulaştığına dikkat çekti. Ancak bu rakamın yeterli olmadığına işaret eden Karakuş, “Birçok dünya ülkesine göre bu rakam oldukça düşüktür. Türkiye’de beslenme bilincini ve doğru tüketimi insanlara anlatabilirsek kişi başı tüketimin birkaç yıl içerisinde 8 kg’a kadar çıkabileceğini düşünüyoruz” dedi.

“Makarna kompleks bir karbonhidrattır”

Diyetisyen Seçil Kenar da, karbonhidratların beslenmede büyük önem taşıdığını yineleyerek, “Günlük aldığımız besinlerin kalorisinin büyük çoğunluğunu karbonhidratlardan almamız gerekmektedir. Enerjimizin yüzde 60-65’ini karbonhidratlardan karşılarız” dedi. Kenar, sağlıklı yaşam için tüm besin gruplarından gün içinde düzenli tüketmek gerektiğini sözlerine ekledi.

Makarnanın da kompleks bir karbonhidrat olduğuna dikkat çeken Seçil Kenar, makarnanın ana yemek olarak diğer besin gruplarıyla birlikte tüketildiğinde çok faydalı olduğunu kaydetti. Makarnanın tok tutma özelliğine sahip olduğunu dile getiren Kenar, makarnayı ana yemek olarak değerlendirmeyi öneriyor.


Un pirinç gibi beyazlaştırılmış diğer tahıllara göre lif içeriği daha yüksek, demir başta olmak üzere mineral ve B grubu vitaminleri bakımından daha zengin olan makarnayı tercih etmenin çok sağlıklı olduğunu kaydeden Kenar, “Aynı zamanda makarnanın aynı gruptaki tahıllara göre glisemik indeksi daha düşük; bir başka deyişle kan şekerini yavaş yükseltiyor. Makarna, bu özelliğinden dolayı şeker hastaları için de tercih edilebilir bir ana yemek. Makarnanın düşük glisemik indeksini korumak için de çok fazla haşlanmamalı. Aldante ya da hafif diri olarak tüketildiğinde makarnanın düşük olan glisemik indeksi korunuyor böylece kan şekeri de dengeli yükseliyor” diye konuştu.

Diyetisyen Seçil Kenar, ayrıca makarnayı diğer besin gruplarıyla birlikte yemeyi de öneriyor. Kenar, “Yoğurt, peynir, tavuk, kıyma, sebze gibi diğer besin gruplarıyla birlikte makarna ana yemek olarak yendiğinde dengeli beslenmenin altın kurallarına uyulmuş oluyor. iki dilim fırın makarna, bir kase yoğurt ve yanında salata yiyen ya da Çoban Kavurmalı makarnayı yoğurtla ve salatayla birlikte yiyen biri bir öğünde vücudun alması gereken tüm ihtiyacını karşılıyor” diye konuştu.

1900
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.