Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kilonuzu korurken mutluluk hormonu salgılayın

Kilonuzu korurken mutluluk hormonu salgılayın

İnsan vücudunu birçok hormon yönetmektedir. Bu hormonlar arasında günlük aktivitelerimizi, performansımızı önemli ölçüde etkileyen bir hormon var ki bu hormon seratonin (mutluluk) hormonudur.

Metropol bir şehirde yaşıyoruz sorumluluklarımız fazla, çalışıyor olsanız da olmasanız da günlük performansımızın verimli sürdürülmesi, sinir sistemimizin korunması dolayısıyla ruhsal sağlığımızın korunması büyük önem taşımaktadır.

Günlük aktivitelerimizi sağlıklı bir şekilde yerine getirebilmek, sağlıklı bir şekilde düşünebilmek için beden sağlığımızın yanında ruh sağlığımızın da önemi büyük. İnsan vücudunu birçok hormon yönetmektedir. Bu hormonlar arasında günlük aktivitelerimizi, performansımızı önemli ölçüde etkileyen bir hormon var ki bu hormon serotonin (mutluluk) hormonudur. İdeal kilonuzda iseniz sinir sisteminizle ve serotonin (mutluluk hormonu) ile iyi geçinmek için bilinçli beslenmelisiniz. Bilmelisiniz ki bu konuda bilinçli beslenmeniz hormonlarınızı ve sinir sisteminizi direkt etkilemektedir.

Bunun için;

B vitamininden zengin besinleri seçmelisiniz

- Soya ürünleri (soya fasulyesi, soya eti, soya filizi), gibi. Bulgur, nohut B1 vitamininden zengin olup faydalı besinlerimizdendir soya fasulyesi, nohut ana öğünlerinde rahatlıkla tüketilebilir.

- Bulgur, beyaz pirinç yerine tercih edilmelidir. Haftada 2 veya 3 defa tüketilmesi yeterlidir. Yine önemli olan B vitamin ise riboflavin B2'vitaminidir.

- B2 vitamini süt ve süt ürünlerinde bulunur. Süt ve yoğurt gibi. Süt ve yoğurdun seratonin salgısını artırma, rahatlık hissi verme özelliği vardır. Günde 250 gr süt veya yoğurt tüketilmelidir.

- Ceviz, fındık gibi kuruyemişleri diğer kuruyemişlerden ayrı tutmalısınız. E vitamininden zengindirler. Yağ içeriği de yüksek olduğu için hem kilo kontrolü hem de sinir sisteminizin düzenlenebilmesi için günde 5–10 adet ceviz, haftada 2–3 defa 50 gr tüketilebilir.

- Balık; Dolaşımı düzenlemesi, Omega–3(n–3) ve Omega–6(n–6) içermesi nedeni ile zihinsel faaliyetinizin artması ve mutluluk hormonu salgısı için önemlidir. Haftada 2–3 defa balık yemelisiniz. Bu miktarı daha da artırabilirsiniz.

- Muz; meyvelerden ise mutluluk hormonu en çok salgılatan meyvedir. Haftada 3–4 defa muz tüketebilirsiniz. Formunuz eğer yerinde ise ve kilo probleminiz yok ise her gün 1 muz tüketmenizde fayda var. Zayıflama programlarında ise muzun kabızlığı artırma etkisi olacağından sık kullanımını önermiyorum

- Çikolata; Mutluluk hormonu salgısını artırma özelliğine sahip çikolatanın veya çikolatalı tatlıların formunuzu koruması adına haftada 3 defa tüketilmeli gerekir.

- Hindistan ceviz, Avokado, Ananas kalori değeri yüksek olmasının yanında mutluluk hormon salgısını artırmada ve haftada 3 defa 200 gr şeklinde tüketilebilir.

Sinir sisteminizin düzelmesi ve kendinizi rahat hissetmek için haftada sadece 2 defa B kompleks vitamin tablet şeklinde alabilirsiniz. Daha fazla sıklıkta almayın, iştahınız açılabilir.
978
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.