Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kilo almamak için...

Kilo almamak için...

Ramazanda yanlış beslenme alışkanlıkları çoğu zaman ciddi sağlık problemlerine yol açıyor.

- İftarda hafif bir kahvaltı yapın ve mutlaka su için.

- Akşam yemeğini atlamayın. Sebze, et ve et yerine geçen gıdalardan tüketin.

- Yemekten 1-2 saat sonra tatlı yerine meyve yiyiniz. Mutlaka tatlı yemek istiyorsanız sütlü tatlıları tercih edin.

- Sahurda protein ve kompleks karbonhidrat içeren yiyecekleri tüketiniz. Tatlı ve şekerli yiyeceklerden uzak durun. Hafif bir kahvaltı sahur için ideal.

- İftardan sahur bitimine kadar günlük ihtiyacınız olan 8 - 10 bardak sıvı miktarını, su, çay, bitki çayı ile tamamlayın.

Yanlış beslenme alışkanlıklarından sakının!

Ramazan ayında yanlış beslenme alışkanlıkları yüzünden sağlıklı insanlar bile çoğu zaman ciddi problemler yaşayabiliyor. Ramazan ayında yaşanan sağlık sorunları uzun süren açlığın ardından aşırı yemek yemeyle bağlantılı. Normalde hafif olan bir hastalıkla ilgili şikayet Ramazan ayındaki dengesiz beslenmeye bağlı olarak ciddi sorunlara zemin hazırlayabiliyor. Bulantı, kusma, midede ekşime, ağza acı su gelmesi, göğüs kemiği arkasında yanma hissi, karın ağrıları, dışkılama bozuklukları gibi şikayetleri olanların bir gastroenteroloji uzmanına başvurmaları gerekiyor. Kabızlık sorunu olanların, oruç dışı zamanlarda kepekli yiyecekler yemeleri, bol sıvı almaları, sebze meyve ağırlıklı beslenmeleri ve tuvalet zamanlarını değiştirmeleri öneriliyor.
754
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.