Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kemik sağlığınızı korumanın 9 yolu!

Kemik sağlığınızı korumanın 9 yolu!

Kemik sağlığınız için henüz geç kalmış sayılmazsınız. Çare, kalsiyum içeren besinlerde...

Son yıllarda kemik hastalıklarında artış gözleniyor. Üstelik uzmanlar kadınların korkulu rüyası osteoporoz'un gelecekte en yaygın hastalık olacağını ve her yaştan insanı tehdit edeceğini vurguluyor. İskeletimizi oluşturan kemiklerimizin bizi yaşam boyu taşıyabilmesi için bazı sağlık kurallarına dikkat etmemiz gerekiyor. Yeterli kalsiyum, fosfor ve D vitamini almak, hergün 1 saat yürümek, sigara ve alkolden uzak durmak gibi...

İşte kemik sağlığı için yapılması gereken 9 şey!

Dengeli beslenin

Organizmaya doğru miktarda kalsiyum sağlayan bir beslenme programı uygulamalısınız. Yetişkin bir kadın için günlük doz, 1000 mg. Hamile ya da menopoz çağındaki kadınların ise günde 1500 mg kalsiyuma gereksinimi var.

En çok kalsiyum içeren gıdalara öncelik verin

Kalsiyum, pek çok besin ve içecekte en çok da süt ve süt ürünlerinde bulunur. Bir litre süt 1200 mg kalsiyum içerir.

Beslenme alışkanlığınızı irdeleyin

Her gün 1000 mg kalsiyumu besinlerden alıyor musunuz? Alsanız bile sigara, aşırı tuz ve kahve sayesinde ne kadar kalsiyum kaybediyorsunuz? Tüm bunları göz önünde bulunduran bir diyet uygulamanız, ilerki yaşları sağlıklı geçirmenizi sağayacaktır.

3052
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.