Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kardio mu, ağırlık mı?

Kardio mu, ağırlık mı?

Söz konusu mükemmel bir vücuda kavuşmak olunca egzersiz türleri arasından seçim yapmalı mıyız? Ağırlık mı çalışalım, yoksa kardiyo mu?

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Bu gizemi çözebilmek adına tüm araştırmaları derledik, uzmanlara danışarak kardiyo ve ağırlık egzersizi arasında karşılaştırma yapmaya çalıştık. Ortaya formda görünmek, kalori yakmak ya da daha hızlı koşabilmek için hem kardiyo hem kas hareketlerini baz alan farklı egzersizler yapmanız gerektiği çıktı.

YAĞLARI YAKIN VE KİLONUZU KORUYUN...

Neden kardiyo?
Kalori yakmak kin kardiyo egzersizleri yapmak çok daha etkili olabilir. South Shore Üniversitesi'nden Doktor Wayne Weslcott'a göre ağırlık çalışarak dakikada 8-10 kalori kaybederken, pedal çevirerek ya da koşarak dakikada 10-12 kalori tüketmek mümkün.

Neden ağırlık?
Ağırlık egzersizi sonrasında vücut kasları kendine gelmeye çalışırken metabolizmanız daha da hızlanır. Böylece egzersiz esnasında yaktığınız kalori miktarının yüzde 25 kadarını, ağırlık çalıştıktan sonra da yakmaya devam edersiniz. Westcott'a göre; "Kas hareketleri yaparken 200 kalori harcadığınızı varsayarsak, aslında bu oran 250 kaloriye yakındır". Daha fazla yağ yakmak adına daha yoğun bir egzersiz planı uygulayıp, aralarda 30 saniyeden fazla dinlenmeyin. Yağları kasa dönüştürmenin faydalarını saymakla yitiremeyiz! "Geliştirdiğiniz her 1,5 kg ağırlığında kas için günde 120 kalori kaybediyorsunuz. Ne de olsa vücut kasları beslenebilmek adına enerji tüketmek durumunda." Hiç diyet yapmadan senede 4,5 kg kaybetmek mümkün. Bence artık kendinize bir dambıl seti almanın vakti geldi!

Kazanan: Ağırlık

29592
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.