Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kalp Sağlığınız İçin Balık Yiyin

Kalp Sağlığınız İçin Balık Yiyin

Kalp krizi geçiren hastalarda ani ölüm vakalarının krizden sonraki üç ay içinde meydana geldiği, haftada iki kez balık yiyenlerde ise bu riskin azalabildiği bildirildi.

Consorzio Mario Nagri Sud Araştırma Enstitüsü uzmanlarından Dr. Roberto Marchioli, araştırmada elde ettikleri sonucu sürpriz olarak karşıladıklarını açıkladı. Bilim adamlarına göre, Omega-3 yağ asidi, kalp ritim bozukluğunu düzelterek ani ölüm riskini azaltıyor. Kalp ritim bozukluklarına karşı henüz etkili bir tedavi yönteminin olmadığına dikkat çeken uzmanlar, araştırma sonucunun bu açıdan büyük önem taşıdığını açıkladı.

Omega-3 yağ asidinin tuna, somon ve uskumru balıklarında fazla miktarda bulunduğu biliniyor. Uzmanlar, balık, meyve ve sebzelerden oluşan Akdeniz beslenme şeklinin, kalp hastalığı riski taşıyanlar için en uygun beslenme şekli olduğunu belirtiyor.
Konuyla ilgili yeni araştırmaların yapılması gerektiğine değinen Amerikan Kalp Kuruluşu uzmanları, araştırma sonucu iyice kanıtlanmadan balık yağı kapsüllerinin kollanılmasını salık veremeyeceklerini bildirdiler.

Uzmanlar, kalp hastalarının haftada iki kez balık tüketmelerinin kalp sağlığını korumada etkili olduğu görüşünü dile getirdi. Omega-3 yağ asidinin damar sertliğini korumada etkili olduğu daha önceki araştırmalarda ortaya çıkarılmıştı.
674
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.