Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kalp dostu meyveler...

Kalp dostu meyveler...

Potasyum deposu olan incir ve muzun tüketilmesi, kalp - damar sağlığını koruyor.

İyi bir potasyum kaynağı olan incir, kan basıncının kontrolünde yardımcı. Meyve, sebze az tüketen bir toplum olarak potasyumdan fakir, işlenmiş gıdaların diyetlerde gün geçtikçe daha çok yer almasıyla da sodyumdan zengin diyetler uygulanıyor.

Ölçülü tüketilmeli
Bu durum damar sağlığı ve tansiyon kontrolü adına stres oluşturup, yüksek tansiyona eğilimini artırıyor.

Liften zengin olan incir ölçülü miktarlarda tüketildiğinde tokluk hissini de artırabilmekte, ancak yoğun meyve şekeri içeriğiyle kan şekerini yükseltebilir, bu da kilo eğilimini artırabilir.

Antidiyabetik etkisi olabilir
Çok lezzetli olması fazla tüketilme olasılığını artırıyor, bu nedenle zayıflama diyetlerinde çok dikkatli kullanılması gereken bir meyve.

Kullanımı yaygın olmayan hatta ülkemizde pek bilinmeyen incir yaprakları ise antidiyabetik etkili olabilir, şeker hastalarında insüline olan ihtiyacı azaltabilir.

Trigliserid seviyelerini düşürebilir, kanser hücrelerinin gelişimini yavaşlatabilir.

Spor yapanlar muz tüketiyor
Yumuşak dokusu, hoş kokusu ve lezzetiyle 7'den 70'e herkesin beğenisini çeken muz, yüksek potasyum içeriğiyle spor yapan bireylerin de severek tükettiği bir meyve.

Kan basıncının kontrolü ve kalp fonksiyonlarının sağlıklı devamlılığı adına önemli olan potasyumun en iyi kaynaklarından biri olan muz, ateroskleroza karşı koruyuculuğuyla da artılar toplamakta.
1787
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.