Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Kadınların bitmez derdi: B12 eksikliği

Kadınların bitmez derdi: B12 eksikliği

Eksikliğinde depresyon, unutkanlık, kansızlık, alzheimer ve sinir hasarı gibi ciddi sağlık problemlerine yol açan B12 vitamini, sadece hayvansal besinlerde bulunuyor.

Güncellenme tarihi: 28.04.2014
B12 vitamini suda eriyen bir vitamindir, fakat diğer suda eriyen besinlerden farklı olarak karaciğerde, böbreklerde ve diğer vücut dokularında depolanır. Kobalt minerali içerir ve dolayısıyla kobalamin olarak da bilinir. Bu yüzden eksiklik belirtilerinin ortaya çıkması yıllar alabilir.

B12 vitamini hayvansal besinlerde bulunur. Sebzelerde ise B12 vitamini bulunmaz. B12 vitamini genellikle bitki besin kaynaklarında mevcut değildir ve vejetaryenlerin diyetlerinde yeteri kadar tüketmemeleri olasıdır. Aynı zamanda kobalamin düzeyleri yaşla düştüğünden, yaşlı insanlar olası eksiklik belirtilerini kendilerinde izlemelidirler. Yaşlılardaki eksiklikler genellikle beslenme eksikliğinden değil vitaminin uygun olmayan emiliminden kaynaklanır.


B12 açısından zengin besinleri görmek için tıklayın!


B12 Vitamininin Faydaları Nelerdir ?

• Cobalamin alyuvarların oluşumunda folik asitle birlikte çalışır ve böylelikle kansızlığı önler.

• B12 vitamini homosistein düzeylerini düşürmede kullanılabilir – bu maddenin yüksek düzeyleri olası kalp hastalığına işaret edebilir, yani olası bir kalp hastası adayı iseniz, homosistein düzeylerinizi normale döndürmeye yardımcı olmak için B6 B12 vitaminleri ile folik asit bileşimlerini kullanabilirsiniz.

• Bu vitamin sağlıklı sinir sistemi muhafazası için gereklidir. Uzun sureli eksikliği, eğer tedavisiz kalırsa, geri dönülemez nörolojik hasarlara neden olabilir.

• Vücut besinlerin emilimi ve uygun hazım için de bu vitamine ihtiyaç duyar. Aynı zamanda hafızayı ve konsantrasyonu da geliştirmeye yardım etmesi ve rahat bir uyku sağlaması da B12 vitamini faydaları arasındadır.

• Özellikle vejetaryenler ve yaşlılar B12 vitamin eksikliği riski altında olduklarından, hakkında öğrenilebileceğiniz ne varsa öğrenmek ve takviye alırken göz önünde bulundurmak özellikle önemlidir.

• B12 vitamin eksikliği ciddi zihinsel sorunlara yol açar. Kansızlık görülür. El ve ayaklarda uyuşmaya sebep olması da b12 vitamini eksikliği ile ortaya çıkabilecek bir sorundur.

Yaşa göre günlük B12 ihtiyacı:
1-3 yaş: 0.9 mikrogram
4-8 yaş: 1.2 mikrogram
9-13 yaş: 1.8 mikrogram
14+ yaş: 2.4 mikrogram

Vitamin B12′nin kanıtlanmış yararları:
Kansızlığı önler
Normal büyüme gelişmede olumlu rol oynar.
Sinir hasarlarında tedavi edici rol oynar.
Pernisiyöz anemi tedavisinde kullanılır,
Mide barsak sisteminin bir kısmı cerrahi olarak çıkartılmış hastalarda oluşabilecek B12 vitamin eksikliğine bağlı belirtileri önler.
Vejetaryenlerde ve birtakım emilim bozukluğu olan hastalarda oluşabilecek B12 vitamin eksikliğine bağlı belirtileri önler.
Bağışıklık sistemini ve sinir sistemini güçlendirir.

Vitamin B12′nin kanıtlanmamış ancak olası yararları:
Akıl ve sinir hastalıklarında faydalı olabilir.
Mikrobik hastalıklara karşı direnci arttırır.
İştahı arttırır.
Ortalamanın altındaki boy uzunluklarında yararlıdır.
Öğrenme ve bellek kapasitesini geliştirir.
Enerjiyi arttırır.

1893
dahafazlası
YORUMLAR

Yorgunluğu azalttığına şahidim Anadolu Buğdayının,onda bol miktarda B12 bulunuo,hatrlamak da kolaylaşıo(unutkanlık ve yorgunluk için çok faydalı)MSli arkadaşlarımız warsa tavsiye ederm

Lord of the Flies 13.09.2009 14:30:10

b12 folik asitle birlikte alınırsa daha etkili olur.et yemeyenler b12 yi aleovera sarısabır otun dan alabilirler.

alaattinun 06.09.2009 14:23:52

benım böyle bir sorunum yok yemek ayırmam mümkün olduğunca hepsinden yerim. böyle bi sorunum yok ama çevremde kırmızı et yemeyen çok arkadasım var hep aynı şikayetler..duyuyorum......

hberru 05.09.2009 13:12:49

her türlü sebze meyve ve et türevlerinden kararınca tüketmekte yarar var.hepsinin içeriği ve yararı farklı...Allah yarattıysa vardır bir sebebi :-)

keyfederrr 05.09.2009 09:08:21

BU DERT HERKESTE VAR BENDE KIEMIZI ET SEVMİYORUM HAPI FALAN VARMI BU B12 NIN ACABA ÇABUK HASTALANIYO İNSAN UNUTKANLIKTA OLUYOR.... NASIL KURTULACAZ BUNDAN... HERKESE SAĞLIKLI GÜNLER...

ZEYNA_2004 05.09.2009 09:08:17

ben de kırmızı eti hiç sevmeyen biri olarak B12 vitamini eksikliği çekiyorum ve malesef unutkanlık vb gibi dertlerle yüzyüze kalıyorum..

marjolina 26.07.2009 02:21:24

Ben bir vejeteryan olarak B12 eksikligi yogun bir sekilde yasiyorum. Agirlikli olarak sebze ve meyva ile besleniyorum, kücüklügümden beri kirmizi et yemiyorum. Maalesef bir cok problemle karsilastim saglik acisindan, bunlardan en basiti; en büyük kayip bende zaman icerisinde unutkanligin yogunlasmis olmasi, konsantrasyon eksikligi, uykusuzluk, el ve ayaklarda titreme, krap, yogun kansizli ve halsizlik. Agizdan takviyede bir yere kadar etkili. Dogali kadar yerini tuttugunu zannetmiyorum.Arkadaslar! Saglikli günler dilerim.

Zeynep Takar 21.07.2009 12:05:27

vitaminler konusunda çok cahilim b12 vitamininin ne kadar çok şeye faydası varmış biraz daha okumak lazım

akkuzu82 11.07.2009 12:56:49

bu yazıyla b12 vitamınimi yeteri kadar aldığımı düşünüyorum çünkü bu yiyeceklerin hepsini çok severim. herşeyin azı karar çoğu zarar yemek ayırmadığım için bütün vitaminleri uygun miktarlarda aldığımı düşünüyorum

arex1980 09.07.2009 23:38:33
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.