Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Jenny Craig diyeti nasıl uygulanır?

Jenny Craig diyeti nasıl uygulanır?

Bu aralar diyet dünyasında doğumdan sonra ünlü şarkıcı Mariah Carey‘e 8 ayda 32 kilo verdiren bir diyet konuşuluyor. Ünlü Diyetisyen Jenny Craig’in uyguladığı diyet programını nasıl uygulamanız gerektiği hakkında bilgi edinmeye ne dersiniz?

Güncellenme tarihi: 17.08.2015

Jenny Craig diyetinde neler yiyebilirsin?

Jenny Craig diyetinin kilit noktası, diyetin ev yapımı öğünleridir. Çoğunlukla, donmuş kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği hatta tatlılardan oluşur. Beslenme değerleri açısından, 50%-60% karbonhidrat, 20% -25% protein ve 20%-25% yağ oranlarını içermektedir.

Diyetteki öğünler kullanıcı tarafından, taze meyve ve sebzelerle, bakliyatlar ile ve az yağlı günlük ürünlerle desteklenmelidir. Bütün bu öğünler düşünüldüğünde çoğu insanın Jenny Craig programı hakkında akıllarına gelenler, “ hepsi bu mu ?” veya “ her şey bu kadar mı?” oluyor.



Lisa Waltman, Jenny Craig programının arama merkezi müdürü, programın asıl amacının kullanıcıları hazır yiyeceklerden uzaklaştırmak olduğunu belirtiyor.

Waltman diyor ki; insanları belirli bir süre için bu ev yapımı menüler ile destekliyoruz ve bu da bir sağlıklı beslenme modelini getiriyor. Ve ekliyor ; “kullanıcılar menülerinin porsiyonlarının ne kadar olması gerektiğine daha aşina oluyorlar, danışmanlar, onlara nasıl evde yemek yapacaklarını ve nasıl yiyeceklerini öğretiyor.”

Aç kalmak yasak. Önemli olan ölçülü ve dengeli bir diyet ve yeterince spor yapmak. Fakat programın yapımında nadiren de olsa diyettekilerin kendilerini az da olsa şımartmalarına izin verilmiştir.

Waltman “Sahip olamayacağınız hiçbir şey yok” diyor. “ Biz hangi yiyeceğin yüksek yağlı ve kalorili olduğunu ve ölçülü olarak tüketilmesi gerektiğini, salata ve sebze gibi karbonhidratsız yiyeceklerin daha rahatça tüketilebileceğini öğretiyoruz. Ve diğer yiyecekler hakkında bilgi veriyoruz, tabi ki bu bilgileri ölçülü olmanız, kilo vermeniz ve sonrası için yapıyoruz. Eğer bir dilim pasta istiyorsanız, biz senin o pastayı yediğinde ne yaptığını tam olarak bilmeni, yaptığını reddetmemeni istiyoruz.

Jenny Craig Metodu kaloriye dayalı bir diyet olduğu söyleniyor. Geliştirilen öğünler diyet yapan kişi ve danışmanıyla birlikte, kişinin bireysel ağırlık, uzunluk ve hedeflerine göre belirlenmektedir.


Jenny Craig programı nasıl uygulanır?

Programın üç unsuru bulunmaktadır.

İlki yiyeceklerdir.


Buradaki amaç kullanıcılara yiyeceklerin gereken porsiyonlar halinde olmasını öğretmektir, nasıl sağlıklı menüler hazırlamaları gerektiğini ve restoranlarda yemeklerdeki tuzaklardan nasıl kaçınacaklarını öğretmektir.

İkinci unsur ise vücuttur.


“Kilo vermek ve kalıcı bir etki bırakmanın anahtarı belirleyicisi fiziksel aktivite halinde olmaktır.” “Kullanıcılara şuanda ne durumda olduklarını belirlemelerine yardımcı oluyoruz. Tamamen pasif haldeler mi? Sadece arabadan ofise mi yürüyorlar? Ya da haftada birkaç kez spor yapan kişiler mi? Biz bu kişilere kendilerine bir yer edinmelerine ve bununla birlikte kilo vermelerine ve bunu uzun dönem için yapmalarına yardım ediyoruz. Engellere önem veriyoruz, fazla meşgul olanlar, ailesinden ayrılmak istemeyenler gibi. Bu engeller üzerinde fiziksel ve yaşam şekilleri stratejileri oluşturuyoruz.” diyor Waltman.

Üçüncü unsur zihin ve düşüncedir.


“Pozitif olmak ve kendi kendini desteklemek ve onaylamak gerçekten yardımcı olmaktadır.” Waltman diyor ki; “ Bunu başarabilen ve başaramayan iki kullanıcı arasındaki fark zihinsel motivasyondur. Bizim yaptığımız bu kişilere hedefleriyle bağlantıda olmalarına yardımcı olmak ve onları bu yolun her santimetresinde desteklemektir ve diğer diyet yapan kişiler tarafından destek almalarına izin veriyoruz. Kendi kendilerini beslemelerini gerektiğini ve bunun için yiyeceklerin gerekli olmadığını anlatıyoruz.

9916
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.