Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

İyi hissettiren kötü alışkanlıklar

İyi hissettiren kötü alışkanlıklar

Bazı alışkanlıklarınızdan kurtulmaya çalışıyorsunuz. Çünkü bunların sizin için zararlı olduğu belki binlerce kez okudunuz, duydunuz. Ama bu kurtuluş hiç de kolay olmayacak! Zaten durun, acele etmeyin. Zararlı alışkanlıkların bazıları, sizin için yararlı bile olabilir!

Otururken kıpır kıpır olun, kalori yakın

Çocukluğunuzdan beri vazgeçemediğiniz bir alışkanlığınız var. Oturduğunuz yerde hiç durmadan kıpırdanıyorsunuz.

Çocukken bu davranışınız yüzünden, annenizden kimbilir ne çok azar işittiniz! Şimdi geçmişi bir yana bırakın ve sakın bu alışkanlığınızdan kurtulmaya çalışmayın!

Mayo Clinic'te gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, oturduğu yerde durmadan kıpırdananlar, hareketsiz oturmayı başaranlara göre çok daha fazla kalori yakıyorlar!

Aldığımız fazla kalorileri, böyle bir alışkanlık sayesinde yakabilmek güzel değil mi? Sakın yerinizde hiç kıpırdamadan, hareketsiz oturmaya çalışmayın.

Çikolatadan neden vazgeçesiniz ki

Kilo sorunu olan kadınların, çikolata yeme zevkinden kendilerini mahrum bırakmaları isteniyor.

Mis gibi kakao kokan, o güzelim çikolatalar ağzınızda erirken, birden kilo almış gibi hissedersiniz.

Oysa çikolata yemenin diyabetliler dışında, zararlı sayılmaması gerekiyor. Çikolata, kalp sağlığını koruyan antioksidanlar bakımından çok zengin.

Ayrıca günde 37 gram çikolata yiyen kişi, kanında pıhtı oluşması tehlikesini bir ölçüde azaltıyor. Yiyin ama yeter ki az yiyin.

Dedikodunun da yararı var

Kime sorsanız, 'Ben dedikodu yapmam' diyecektir. Çünkü dedikodunun zararlı bir alışkanlık olduğunu düşünürüz. Ancak dünyaca ünlü psikiyatristler ve evlilik uzmanları, eşlerin karşılıklı oturup dedikodu yapmalarını sağlıklı bir alışkanlık sayıyorlar. Özellikle eşlerin birbirlerine, tanıdıkları kişilerden sözetmeleri, onların davranışlarıyla ilgili fikir yürütmeleri, evliliği canlı tutuyormuş. Ayrıca eşler, ortak tanıdıkları hakkında dedikodu yaparken, kendi evliliklerinin iyi ve kötü yanlarını da görüyorlarmış.

Abur cubur, sindirim sistemine iyi geliyor

Toronto Üniversitesi beslenme uzmanı Prof. Dr. Jenkins'in 1995 yılında gerçekleştirdiği bir çalışma, abur cubur konusunda yanıldığımızı ortaya çıkardı.

Dr.Jenkins'e göre, ara sıra bir şeyler atıştırmak, sindirim sisteminin ağır ağır ve de düzenli bir şekilde çalışmasını sağlıyor.

387
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.