Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

İşyerinde öğle öğünü

İşyerinde öğle öğünü

Çalışıyorsanız ve öğle öğünlerini dışarıda yemek zorundaysanız, diyet yapmak güç olabilir. Ancak kahvaltı ve akşam öğünlerini dengelerseniz, dışarıda yiyerek de kilo verebilirsiniz.

Her öğün, beli miktarda protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral içermeli. Öğle yemeklerini dışarıda yiyorsanız bu beslenme dengesini kurmakta zorlanabilirsiniz. Hele zayıflama diyeti yapmanız neredeyse imkansız gibidir. Oysa yaptığınız öğle kaçamaklarını, kahvaltı ve akşam öğünleri ile dengeleyerek hem sağlıklı hem de formda kalabilirsiniz. Diyelim ki bir dilim pasta yediniz, diğer iki öğünü onu her bakımdan tamamlayan bir programla birleştirirseniz günde 1300 kalorili bir diyet uygulayabilirsiniz. Çalışan kadınlara yönelik biraz farklı bir diyet hazırladık. Önerilerimize uyarsanız, damak zevkinizden vazgeçmeden ayda 2-3 kilo verebilirsiniz.

Yemekhanede Diyet Önerileri

Diyelim ki öğle öğünlerini işyeri yemekhanesinde yiyorsunuz. Mönüler genellikle birkaç çeşit yemekten oluşuyor. Yemekelerin içeriğini bilmeniz mümkün değil, üstelik hangi yağın ne miktarda kullanıldığını da... Ancak akıllı bir seçimle diyet yapabilirsiniz. Mönülerde genellikle 4 çeşit yemek bulunur. Siz çorba, ana yemek ve salatayı tercih edin. Bol soslu makarnalar, yağlı pilavlar, hamur işleri, tatlı ve böreklerden uzak durun. Unutmayın ki bu mönülerde mutlaka yoğurt, ayran, salata veya meyva vardır.

Öğle Öğününde Ne Yediniz?

1 Kase Yoğurt ve 1 Elma (160 kalori)
Sadece yoğurt ve elma besinsel değer açısından vücudun günlük ihtiyacını karşılayabilecek kapasitede bir öğün değil. Vitamin, protein ve mineral özellikle de kalsium içeriyor ama karbonhidrattan yoksun. Bu açığı kapatabilmek için diğer öğünlerde bol karbonhidratlı besinler almanız gerekiyor.

Diğer Öğünlerde Ne Yemelisiniz?

Kahvaltı: 1 fincan çay, 1 dilim reçelli kepek ekmeği, 1 bardak taze sıkılmış portakal suyu
Akşam: 1 ızgara biftek, 1 çorba kaşığı zeytinyağlı taze fasülye, 1 dilim kepek ekmeği

Zeytinli Ekmek (350 kalori)
Bol yağlı ve kalorili bir besin. İçeriğindeki zeytin tuzlu olabilir. Tuzun vücutta depolanmasını önlemek için gün boyunca çok su içmelisiniz. Şarküteri ürünü ya da peynir eşliğinde yemek istiyorsanız, lor ya da yağsız beyaz peynir tercih edin.

Diğer Öğünlerde Ne Yemelisiniz?
Kahvaltı: 1 fincan kahve, 1 muz
Akşam: Izgara balık, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ilaveli 180 gr. haşlanmış pazı, 1 dilim ekmek
1545
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.