Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

İlk gece kahramanlığı

İlk gece kahramanlığı

Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı ve Acıbadem Hastanesi Cinsel İşlev Bozuklukları Merkezi Başkanı Prof. Dr. Ferruh Şimşek, cinselliğin hâlâ üzerinde konuşulmaması gereken bir konu olarak görüldüğünü söylüyor.

Kaynak: Milliyet

Pfizer'in 29 ülkede 27 bin 500 kişi üzerinde yaptığı 40-80 yaş grubunun cinsel davranış ve tutumlarını ölçtüğü global çalışmayı yürüten danışma kurulundaydı. Üstelik, 12 bilim adamından oluşan bu kurulun tek Türk üyesiydi. Şimşek'in "mit" düzeltmeleri şöyle:

Yaşlılar seks yapmaz! Yaş ilerledikçe cinsel istek duyulmaz!

Seks yaşamınızda ne kadar önemli diye sorulan Pfizer'in araştırmasında, Türk erkeklerinin yüzde 70'i, kadınların yüzde 29'u seksin hayatının çok önemli bir parçası olduğunu ifade etmiş. Kadınlar bu miti biraz doğruluyor. Ama erkekler için böyle değil. Ayrıca erkeklerin yüzde 70'i cinsel istek duyduğunu belirtiyor. Son 12 ay içinde cinsel ilişkiye giren kadınların oranı yüzde 58, erkeklerin ise yüzde 88 olarak belirlendi. Ne kadın ne erkek hiçbir yaşta cinsellikten vazgeçemez.

Seks sadece başarılı bir cinsel birleşmedir!

Cinsel ilişkinin tanımı bu değil; birbirini seven bir çiftin kendilerine özel fiziksel ve duygusal haz verme işlemidir. Cinsel birleşme ilişkinin bir bölümü. Birleşmeye Türkiye'de önem veren kadınların oranı yüzde 36, erkeklerinki yüzde 75.

Cinsel sorunlar sağlık sorunu değildir!

Bu bir sağlık sorunudur ve yaşam kalitesiyle ilgilidir. Cinsel sağlık fiziksel, ruhsal ve sosyal sağlığımızın en önemli kısımlarından biridir.

Penis ne kadar büyük olursa cinsel performans o kadar yüksektir!

Penis boyuyla cinsel performans arasında hiçbir ilişki yok. Penisim küçük, ameliyatla büyütün diye gelen erkeklerin sayısı çok fazla. Kulağınızın, burnunuzun büyütülmesini istemiyorsanız penisi büyütmek de saçma. Porno filmlere bakılarak yanlış fikirler oluşuyor.

İlk gece çok ağrılı, kanamalı olur!

Cinsellikten kaçırılmış genç kızlar bu sınavı geçen kahramanlar gibi bir sonraki nesle abartarak anlatıyorlar. Bunların hiçbiri doğru değil.

Hafıza egzersizleri beyni koruyor

Alzheimer, Parkinson, MS, ALS gibi beyin hastalıklarından korunmak için tıpkı kalp ve kanserdeki gibi, yaşam tarzında değişiklik yapmak işe yarıyor. Harvard Tıp Fakültesi Nörodejenerasyon Bölümü Direktörü Dr. Adrian Ivinson'ın açıklamaları böyle. Nörolojik hastalıkların ABD'de 35 milyon kişiyi etkilediğine dikkat çeken Ivinson, bunlardan Alzheimer'ın 65 yaş üzeri nüfusun yüzde 12'sini etkilediğinis belirtti.

Ölüm sebepleri arasında 1984'te 15'inciyken günümüzde dokuzuncu sıraya yerleşen Alzheimer'ın önemini, "Yaşla birlikte artıyor. Kesin ilaç tedavisi de yok. Bu nedenle korunmak çok önemli" diye vurgulayan Ivinson'ın beynimizi korumak için
önerileri şöyle:

E vitamini takviyesine başvurun

Kanser yapıcı serbest radikallerden ve sigaradan uzak durun. Tüm taze meyve ve sebzeleri bolca tüketin

Hafıza egzersizleri yapın (Beyin egzersizlerinin hafızayı koruduğu araştırmalarla kanıtlandı)

Bol bol okuyun, konuşun

Bulmaca çözün

Kağıt oyunları oynayın

Düzenli egzersiz, spor yapın

Yeni piramitle beraber karbonhidratlar gözden düştü

Beslenmenin düzenli olması için 1992'de geliştirilen beslenme piramidi yeniden gözden geçirildi. Harvard toplum sağlığı uzmanları, geleneksel beslenme piramidinde en altta en çok tüketilmesi gereken besinler olarak yer alan ekmek, makarna gibi karbonhidratları yeni piramitte zirveye taşıdı. Karbonhidratların en az tüketilmesi gereken besinler olarak gösterildiği yeni piramitte en alt katmana egzersiz ve kilo takibi girdi. İkinci katmanı tahıl ve kepekli besinlerle bitki özlü sıvı yağlar, üçüncü katmanı, bol sebze ve meyve, dördüncü katmanı kuruyemişler ve tahıllar, beşinci katmanı balık, hindi-tavuk, yumurta, altıncı katmanı süt ürünleri, yedinci katmanı kırmızı et, tereyağı ve beyaz unlular oluşturdu.
780
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.