Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

İftarda ve sahurda ne yenmeli?

İftarda ve sahurda ne yenmeli?

Ramazan ayının, sıcakların hala devam ettiği şu günlere denk gelmesi yüzünden, iftarda ve sahurda yediklerinize daha çok dikkat etmelisiniz...

İftarda hangi gıdalar yenmeli?

* İftarda ilk olarak su içilmelidir. Su çok soğuk ya da çok sıcak olmamalıdır. Uzun süre aç kalan mide ve sindirim sistemi üzerinde yük oluşturacak herhangi bir besin ve sıvı içecekten mutlaka uzak durulmalıdır.

* Yemeğe ne çok sıcak, ne de çok soğuk olmayan hafif bir çorbayla başlanmalıdır. Bağırsak problemi olanlar, çorbalarına kepek ilavesi yapabilecekleri gibi kepekli ekmek de tercih edebilirler.

* Mutlaka bir çeşit sebze olmalıdır. Bu; sebze yemeği olabileceği gibi, salata da olabilir.

* Yoğurt protein ihtiyacının karşılanmasında önem taşımaktadır. Uzun süreli açlıklarda vücuttaki riboflavin düzeyi düşer ve ağız aftları oluşabilir. Yoğurdun içerdiği riboflavin, bu durumun önüne geçebilir.

* Tatlı olarak sütlü tatlılar tercih edilmelidir. Şerbetli, ağır tatlılar kişilerde yüksek şekere neden olabilir. Bu da; kişinin titreme, terleme ya da koma gibi bazı rahatsızlıklar yaşamasına neden olabilir.

* Meyve antioksidan içeriği ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirmesi nedeniyle, bu dönemde mutlaka 3-4 porsiyon şeklinde tüketilmelidir.

Sahurda neler tüketilmeli?

* Protein içeriği fazla gıdalar, midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirdikleri için tercih edilmelidir. Aynı zamanda tokluk da sağlayan bu besinler, sahurda unutulmamalıdır. Yumurta, yoğurt, süt ve peynir gibi gıdalar; sahur için ideal seçimler arasındadır.

* Kahvaltı şeklinde bir öğün olabilir. Ardından uyumaya devam edileceği için hem hafif, hem de tokluk sağlayacak mönüler seçilmelidir. Bu saatte börek ya da iftardan kalma yağlı yemekler tüketmek, sindirim güçlüğü ve mide rahatsızlığına neden olur.

* Bol sıvı alınmalıdır. Su içilmelidir. Unutulmamalıdır ki; gün içinde iftara kadar bir daha sıvı tüketiminin sağlanabileceği bir fırsat olmayacak.

* Meyve mutlaka yenmelidir. Bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesi ve vücut direncinin artması için mevsimine uygun çok şekerli olmayan meyveler, sahurda bir porsiyon şeklinde önerilir.

* Fazla tuzlu besinler tüketilmemelidir.

2300
YORUMLAR

eehhhh yanii

aslı gülen ayaz 31.07.2011 11:32:20

aynen pok gibin

e969699296929 30.07.2011 13:12:49

Çok tşkkürler ..)

isim soyisim 28.07.2011 16:18:01

biraz daha net açıklasan beee abicim

emine 15.08.2009 22:16:31

Gerçektende çok doğruyenmesi gereken hafif ve tokluk hissi veren besinler

zarife akoğlu 05.08.2009 11:34:36
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.