Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Hazımsızlığımın çaresi

Hazımsızlığımın çaresi

Hazımsızlık yaşıyorum. Akşam yemeğini hafiflettim ve yemekten bir saat sonra soda içiyorum. Başka ne yapabilirim?

Diyetisyen Serkan Tutar, hazımsızlığı yenmek için şu önerilerde bulunuyor:

• Az az ve sık sık yemek yiyin. Böylelikle hem mide kapasitenizin zorlanmasına neden olmazsınız, hem de herhangi bir rahatsızlık duymadan masadan kalkabilirsiniz.

• Yiyecekleri iyice çiğnemeyi ihmal etmeyin.

• Yavaş yavaş yemek yiyin. Yemeğe özel zaman ayırın.

• Midenize dokunan yemekleri yememeyi tercih edin.

• Her zaman dediğimiz gibi bol hareket edin. Kendinize zaman ayırdığınız gibi vücudunuza da zaman ayırın.

• Kızartma ve yağlı yiyeceklerden uzak durun. Bunu yaparsanız, hazımsızlık çekme hissiniz azalacaktır.

• Meyve ve sebze ağırlıklı beslenmeye özen gösterin. Günde toplam 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmeye çalışın.

• Basit karbonhidrat diye adlandırdığımız şeker tarzı besinler yerine, kompleks karbonhidrat diye adlandırdıklarımızı (kepek ekmek, patates, sebze, meyve, esmer makarna gibi) tüketmeye özen gösterin.

• Baharatlara yemeklerinizde daha az yer verin. Gerekmedikçe baharat kullanmayın.

• Dolu mideyle uyumayın. Bu şekilde uyumak, hazımsızlık ve hastalık riskini arttırır.
756
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.