Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Hayat tarzına göre...

Hayat tarzına göre...

Artık her önünüze geleni yemekten vazgeçip, hayat tarzınıza göre bir beslenme programı belirlemeniz gerekiyor. Uzmanlar, işe ve ihtiyaçlara göre beslenmenin önemini vurgulayarak yanlış beslenme programlarıyla uğraşmamamızı öneriyorlar.

Öğle yemeğinde yedikleriniz iş yerinizdeki performansınızı etkiler. Bu nedenle uzmanlar çabuk yorulmamak ve konsantrasyon için şu noktalara dikkat çekiyorlar:

• Yaptığınız iş beyin gücü gerektiriyorsa, yüksek miktarda şeker ve nişasta içeren besinlerden uzak durmalısınız. Bu besinler tüketildikten iki saat sonra, konsantrasyon bozukluğuna neden olabiliyorlar.

• Gün boyu enerji için, öğle yemeklerinde proteinli yiyecekler tüketin. Örneğin tavuğun ya da etin yanında salata yiyin.

• Ara sıra atıştırılan karbonhidratlı abur cuburlar, sindirildikten sonra beyin gücünün yavaşlamasına neden olabiliyor.

Egzersizden sonra

Uzmanların yıllardır üzerinde tartıştığı konulardan biri de yemeği egzersiz yapmadan önce mi, yoksa sonra mı yemenin daha sağlıklı olacağı... Oysa, yapılan araştırmalar her iki yöntemin de vücut için zararlı olmadığını ortaya çıkardı. Spor diyetisyenleri, egzersize başlamadan önce muz gibi fazla karbonhidrat içermeyen besinler tüketmenin ideal olduğu görüşündeler. Diğer tarafta, yağlı besinlerin sindirim açısından uzun zaman gerektirmesi enerjiyi tüketebiliyor. Bu nedenle egzersize başlamadan önce yağlı yiyecekler yendiği takdirde, çok çabuk yorulabilirsiniz. Egzersiz yaptıktan sonra ise yine düşük karbonhidrat içeren besinler alabilirsiniz.

Sigarayı bıraktıysanız

Sigarayı henüz yeni bıraktıysanız, potasyum ve magnezyum açısından zengin meyve ve sebzeler tüketmeniz gerekiyor. Bu tip besinler vücudunuzda biriken nikotinin dışarı atılmasını hızlandıracaktır. Ayrıca kırmızı et vücudun nikotin isteğini artırarak sigarayı bırakmanızı zorlaştırabilir.

Cinsel performans için

Uzmanlar sağlıklı bir cinsel yaşam için, çinkonun önemli bir mineral olduğu görüşünü savunuyorlar. Çinko eksikliği libidonun düşmesine ve cinsel isteksizliğe neden olabiliyor. Amerika'da yapılan araştırmalarda, az miktarda çinko eksikliğinin bile erkeklerde testosteron ve sperm seviyelerinde azalmaya neden olabileceği ortaya çıktı. Bir insanın ihtiyacı olan günlük çinko ihtiyacı ise minimum 7 mg. Çinko haplarının yanı sıra midye, balık gibi çinko açısından zengin besinler bu eksikliği gideriyor.

2053
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.