Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Hangi Saatte Ne Yemeli?

Hangi Saatte Ne Yemeli?

Tıpkı kolumuzdaki saat gibi, vücudumuzdaki biyolojik saatimiz de tıkır tıkır işliyor. Günün hangi saatinde hangi yiyeceklerin tüketildiği, alınan kilolarla ve sindirim sorunlarıyla yakından ilgili. Doğru zamanda doğru besinler alındığında enzimler harekete geçiyor ve vücut yağ yakma işlemini daha çabuk gerçekleştiriyor.

Deyim yerindeyse organizma günün belli saatlerinde adeta koşuyor, diğer zamanlarda ise neredeyse uyukluyor. Kısacası ne yediğiniz değil, ne zaman yediğiniz önemli. Sevdiğiniz besinleri doğru zamanda yerseniz kilo ve hazımsızlık probleminiz ortadan kalkar.

Peki hangi saatte hangi besin alınmalı?

Sabah:
Güne yağ ve karbonhidrat içerikli güçlü bir kahvaltı ile başlayın. Çünkü sabahın ilk saatlerinde metabolizma çok hızlı çalışır. Bu nedenle besinlerle alınan kalorileri daha çabuk yakar. Kahvaltı için, tereyağı, kepekli ekmek ve peynir mükemmel bir kombinasyon olabilir. Buna karşılık, insülin salgılama dönemini ve miktarını etkileyerek açlık hissini uyandıran bal, reçel gibi şekerli besinlerden uzak durmalısınız.

Öğle:
Saat 14.00'e kadar vücudun kalori yakma yeteneği oldukça yüksek. Bu nedenle günlük kalori miktarının üçte ikisini bu saate kadar almak gerekiyor. Albümine en çok ihtiyaç duyduğumuz öğle saatlerinde ekmek, et ve yağ ağırlıklı besinler almalıyız.

İkindi:
İkindi vakti yani saat 17.00 civarında kan şekeri düşüklüğü sözkonusu olabilir. Meyve, dondurma, çikolata ya da bisküvi ile bunu önleyebiliriz.

Akşam:
Akşam saatlerinde organizmanın işlevi yavaşlar. Bu zaman diliminde aşırıya kaçmadan yemek yemeli. Küçük porsiyonlar halinde salata, ızgara balık ya da et gibi kolay hazmedilen hafif besinleri tercih etmelisiniz. Ancak öğün atlamamaya özen gösterin, çünkü vücut harcadığı enerjiyi geri almak için doğru miktarda besine gereksinim duyar.
4142
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.