Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Gücünüzü artırın, kilonuzu azaltın!

Gücünüzü artırın, kilonuzu azaltın!

Diyet veya spor yaparken yorgun düşmeye, güçsüz kalmaya son! İşte enerjinizi artırırken formunuzu korumaya yardımcı olacak 19 etkili yiyecek ve etkileri...

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Yerfıstığı ezmeli bir sandviç yerine simit yemek, e-posta adresini değiştirmek kadar hayati önem taşıyan bir karar değildir. Ancak yapacağınız seçimin egzersiz sırasında değişik yan etkileri olabilir. Örneğin koşu öncesi manasızca atıştırdığınız bir yiyecek, koşunun bitmesine yakın yerlerde sürünmenize neden olabilir. Veya da ağırlıkları bıraktıktan sonra yapılan yanlış bir seçim bir daha çalışmaya başladığınızda daha fazla yorulmanıza neden olabilir. Basit haliyle gerçek şu ki, yedikleriniz önemli şekilde performansınızı etkiliyor.

Bu konu üzerine bir dolu bilimsel araştırmaya göz gezdirdikten sonra, yarım düzine en üst düzey araştırmacı, koç ve beslenme uzmanının görüşünü aldık. Dağcılıktan yogaya kadar birçok aktivite için gereken 19 yiyeceği araştırdık ve ortaya çıkarttık. En iyi performansı sergilemek ve elinizden gelenin en iyisine ulaşmak istiyorsanız işte dolabınızda bulundurmanız gerekenler...

Esmer simit

Karbonhidratlar en iyi egzersiz yiyecekleri arasında yer alır. Colorado Springs, Colorado Üniversitesi beslenme profesörü ve spor takımları danışmanı Jackie Beming "Ancak basit olan karbonhidratlar (poğaça, çatal, açma gibi) değil. Çünkü bu basit karbonhidratlar seni önce yükseltir, sonra düşürür" diyor. "Tüm tahılları içeren, karmaşık karbonhidratlardan yemelisin" Tüm tahılları içeren bir simit, terlemeden önce yiyebileceğin en ideal tercih olacaktır. İçeriğindeki yoğun lifler sayesinde hazmı uzun sürer böylece tek bir enerji patlaması yerine uzun süreli bir enerjiye sahip olursun.

Muz

Yüksek bir potasyum kaynağı olan muza teşekkür etmemiz gerekiyor. Tek bir tanesi bile ağrıya anında çözüm getiriyor. Kas ağrılarının başlıca sorumlusu sodyum gibi görünse de, çalışmalar gösteriyor ki potasyum da destekleyici bir rol oynuyor. Terleme kayıpları ve vücudun sıvı emilimine yardım amacıyla buna gerek var. Muz ayrıca enerji veren karbonhidratlarla doludur. Orta boy bir meyve, 400 miligram potasyum ve iki dilim tahıllı beyaz ekmek kadar karbonhidrat içerir.

Tavuk butu

Vücutta demir ve çinko eksikliği enerjinin düşmesine neden olur. Tavuk veya hindi but pişirmek, bu mineralleri almanın iyi bir yoludur. "Kümes hayvanlarının koyu renk etli olan yerleri yağ bakımından kırmızı ete nazaran çok daha düşüktür. Diyet yapan kadınlar için gerekli bütün demir, çinko ve B Vitaminine sahiptir" diyor Seattle Spor ve Beslenme Uzmanı ve Power Eating'in yazarı Doktor Susan Kleiner.

>>>>>>>
4990
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.