Sağlık

Güçlü Kaslar İçin 6 Hareket

Güçlü Kaslar İçin 6 Hareket

Güçlü kaslar için uygulanacak 6 farklı hareketi Kuvvet Kazanım ve Fonksiyonel Antrenman Uzmanı Melih Hancıoğlu anlattı.

Günümüzde, yoğun iş temposundan sağlıksız beslenmeye kadar uzanan birçok farklı etken vücut direncimizi azaltıyor. Vücut direncimizin düşmesi zamanla kaslarımızın zayıflamasına yol açıyor. Bu durum, duruş bozukluğuna neden olduğu gibi yaşam kalitemizi de etkiliyor. İşte bu duruma yönelik 6 farklı hareket...

1. Battle Ropes

Kişinin vücut ağırlığına göre halatlar kullanılır. Halatların eş zamanlı sallanması, sırt ve kol kaslarını kuvvetlendirirken metabolik dayanıklılığı geliştirir. Uygulanması ; bacaklar bükülü ve sırt dik bir konumda iken halatlar eş zamanlı olarak dalgalandırılır.

2. Front Squat

Omuzların üzerine alınan ağırlık ile kişinin dik ve sabit durması sağlanır. Kalça ve bacak kaslarını kuvvetlendirmesinin yanı sıra arka kol, kanat, omurga ve el bileğinin esnekliğini arttır. Uygulanması: Bar omuzların üzerinde, dirsekler yukarı doğru kaldırılır, gövde dik bir pozisyonda durur. Topuklar yere sağlam basarken dizler ve kalça gerilerek 90 derecelik çökme derinliğine indirilir.

3. Pistol Squat

Tek bacak squatı olarak da bilenen bu harekette alet kullanılmamaktadır. Denge ve esnekliği arttırırken, bacak kaslarını güçlendirir. Uygulanması: Vücut olabildiğince dik bir şekilde tutularak tek bacak üzerine çömelirken diğer bacak ve kollar paralel bir şekilde uzatılır. Bakışlar ileriye odaklı olmalıdır.

4. Ayaklar Asılı Mekik

Barfiks çubuğu yardımıyla yer çekimine karşı konularak kişinin vücut ağırlığını kaldırabilmesidir. Tüm vücudu çalıştırırken özellikle karın kaslarının gelişimine katkı sağlar. Uygulanması: Ayaklar barfiks çubuğuna sabitlenir. Baş aşağı bir pozisyonda düzenli nefes aralıkları ile kişi kendisini indirip kaldırır.

5. Box Jump

Yüksek sağlam bir kutu yardımıyla yapılır. Bu hareket bedenin denge ve dayanıklılığını arttırırken bacak ve merkez kaslarının gelişimini sağlar. Uygulaması: Bacaklar omuz genişliğinde açılır. Kollar ileri ve geriye doğru hareket ettirilerek yeterli sıçramayla kutuya atlanır

6. Tire Flips

Büyük ağır lastik yardımıyla tüm vücut kasları üzerinde etkili olan bir harekettir. Güç ve dayanıklılığı arttırır. Uygulanması: Squat pozisyonunda parmaklar lastiğin altına yerleştirilir. Ayağa kalkarken lastik yukarı doğru kaldırılır. Kalkış anında öncelikle bacaklar kullanılır. Çekme pozisyonunda olan eller itme pozisyonuna getirilir.

Yayın tarihi: 13.08.2019
2947
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.