Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Göbeğinizden kurtulmak istiyor musunuz?

Göbeğinizden kurtulmak istiyor musunuz?

Kilo vermede en çok zorlanılan şey bölgesel yağlardan kurtulmaktır. Peki size bunun biraz çabayla mümkün olduğunu söylersek...

Hepimizin bildiği gibi basen, bel gibi bölgelerde biriken yağlanmalardan kurtulmak hiç de kolay değildir. Üstelik böyle bi amaca ulaşmak içn sadece diyete de güvenemeyiz. Eğer orantılı bir vücut istiyorsanız, diyetinizi mutlaka egzersizle desteklemelisiniz.

İlk olarak diyetimize bir göz atalım. Aşağıdaki diyeti, besin değerleriyle oynamadan yiyecekleri değiştirerek uygulayabilirsiniz.

Haftanın tek günleri bunları yiyin
Kalkar kalkmaz: 1 bardak ılık ballı limonlu su. İçine yarım tatlı kaşığı bal, 10 damla limon koyarak için.

Sabah sporu: 35 - 40 dakika tempolu yürüyüş yapın. Bol ter atmaya gayret edin. Ardından 15-20 dakika spor yapın.

Duş: Ham ipek kese veya kabak lif yardımıyla 5 dakika boyunca fırçalar gibi göbek, basen, popo, bel bölgesini sertçe ovun. 5 dakika kadar susam yağı, kekik yağı, biberiye yağı, melisa yağı ile aynı bölgeye masaj yapın.

Kahvaltı: 1 adet kabuklu yeşil elma, 1 adet sert şeftali

Ara öğün: 2 parmak taze dil peyniri yiyebilirsiniz.

Öğle yemeği: 1 porsiyon ızgara tavuk (derisiz), bol rokalı yeşil salata (taze soğanlı).

Saat 15.00: 3-4 yulaflı bisküvi.

Saat 17.30: 1 adet yeşil elma.

Akşam yemeği: 4-5 kaşık zeytinyağlı fasulye (az yağlı), 1 dilim tam ekmek, mevsim salatası.

Gece: 1 bardak şekersiz tarçınlı ılık light süt. 3-4 fincan rezene çayı, yeşil çay, mısır püskülü, kiraz, avakado yaprağı karışım çayı içebilirsiniz.

Bunları yaparken diyetinizin başarılı olmasını istiyorsanız, aşağıdaki yiyeceklerden mutlaka uzak durmalısınız:
• Kolalı, şekerli içecekler
• Kızartma
• Hayvansal katı yağlar (tereyağı, kaymak, yağlı şarküteriler, yumurtanın sarısı, yağlı süt ürünleri, yağlı etler, tavuk - balık derisi, tam yağlı süt)
• Alkol (özellikle bira)
• Beyaz un
• Beyaz şeker
• Doğum kontrol hapları
• Aşırı gündüz uykusu
• Çikolata
• Yağlı çerezler
• Cips

Daha önce de söylediğimiz gibi bölgesel yağlarınızdan kurtulmaya karar verdiyseniz, diyetinizi mutlaka spor ile desteklemelisiniz. Bel ve karın bölgesinden incelmek için aşağıdaki hareketleri uygulayabilirsiniz.

• Mekik hareketi
Dizlerimiz bitişik ve ayaklarımız birbirine paralel şekilde tabanları yeri gösterirken iki elimizi enseye koyup hızlı hızlı, sık sık ve kesik kesik hareketlerle karnımız acıyana kadar sabah ve akşam ellişer kez bu hareketi yapıyoruz. Bu hareket özellikle karın bölgesindeki kasları kuvvetlendirir, yağ dokusunu harekete geçirir ve yağların yanmasına yardımcı olur.

• Sopalı hareket
Bu harekette de bir sopayı ense kökümüze alıp iki elimizi geçiriyoruz. Ayaklarımızı yere sağlam basıp süratli bir şekilde sağa ve sola doğru daha çok kalçadan yukarısını hızlı bir şekilde döndürerek birkaç dakikada bu hareketleri yapıyoruz. Bu haraket karnın yan tarafındaki kasların şekillenmesi ve göbeğin erimesini sağlar.

• Bel kasları için mekik
Bir taraftaki kolumuzu, bükülmüş olan diğer taraftaki dizimize doğru hafifçe, sık sık ve seri hareketlerle yakınlaştırmaya çalışıyoruz. Bu hareketi de birkaç dakika dayanabildiğimiz kadar yapmaya gayret ediyoruz. Daha sonra diğer taraftaki ayağımızı ve kolumuzu değiştiriyoruz. Bu hareket karnın yan tarafına doğru olan kasları çalıştırmak için yararlıdır.
667
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.